SuperBiz wiadomości Marki własne Biedronki podbijają Polskę

Marki własne Biedronki podbijają Polskę

08.12.2016, godz. 10:22
Biedronka
Biedronka foto: Materiały prasowe

Rynek marek własnych w Polsce warty jest około 44 mld zł. Największy udział tutaj mają marki własne oferowane w Biedronce. W sklepach tej sieci aż 80 proc. prduktów to właśnie marki własne.

Marki własne to serie produktów przygotowywane na zlecenie danej sieci handlowej i oferowane wyłącznie w jej sklepach. Najwyższy udział marek własnych w mixie sprzedażowym mają Lidl (70 proc.) i Biedronka (80 proc.). I to właśnie marki własne oferowane w Biedronkach generują niemal  50 proc. polskiego rynku marek własnych (z and. private label).

Dlaczego system marek stanowi większość produktów w dyskontach? System marek własnych pozwala obniżać koszty marketingu i opakowań do minimum oraz swobodnie negocjować ceny z producentami. Szacuje się, że rynek marek własnych w Polsce warty jest około 44 mld zł. A ma być jeszcze lepiej.


Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

tagi: Biedronka
Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: