SuperBiz wiadomości Maspex zbojkotowany przez Polskie Radio

Maspex zbojkotowany przez Polskie Radio

11.08.2017, godz. 19:45
tiger.
foto: materiał prasowy

Po tym, jak do internetu trafiła bulwersująca reklama Tigera, którego producentem jest spółka Maspex, w mediach społecznościowych i internecie zawrzało. Wielu internautów zapowiedziało bojkot marek należących do Maspexa, a tych jest wiele. Lubella, Tymbark i Łowicz to tylko niektóre z nich. Teraz do bojkotujących dołączyło Polskie Radio.

Internauci rezygnują z marek należących do Maspexa. Do bojkotu dołączyła państwowa rozgłośnia radiowa. - Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić – wyjaśnia Mariusz Staniszewski, członek zarządu Polskiego Radia.

1 sierpnia, w rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego, na profilu Tigera na Instagramie została opublikowana grafika opatrzona komentarzem „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie". Reklama wywołała oburzenie wśród internautów i polityków. Po tym, jak pod adresem Maspexa posypała się lawina hejtów, spółka zakończyła współpracę z agencją reklamową Lemon Sky JWT, która była odpowiedzialna za kampanię w mediach społecznościowych, a także przeprosiła za reklamę. Maspex oznajmił, że przekaże na rzecz Światowego Związku Żołnierzy AK pół miliona złotych w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców". Darowizna stanowi kroplę w ocenia wobec 17,62 mln zł, jakie według firmy Nielsen spółka przeznaczyła na reklamę w lipcu 2016 roku. Nie wiadomo także, czy Maspex poradzi sobie z radnymi PiS z Warszawy, którzy domagają się, aby reklamą zajęła się prokuratura. Ta ostatnia ma sprawdzić, czy poprzez reklamę znieważono polski naród.

Zobacz też: Reklama Tigera znieważyła Powstańców. Mamy odpowiedź firmy

Przeczytaj także: Agencja odpowiedzialna za skandaliczną reklamę Tigera przeprasza

Polecamy: Właściciel Tigera przekazał 500 tys. zł na fundację AK, a na reklamę wydaje 17 mln zł

Oprac. na podst. polskieradio.pl, superbiz.se.pl

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: