Uważaj na telefonicznych konsultantów z UOKiK!

i

Autor: Shutterstock

Masz polisolokatę ufk? Uważaj na telefonicznych konsultantów z UOKiK!

2016-07-01 16:37

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że nie świadczy pomocy telefonicznej w rozwiązywaniu polis z elementem inwestycyjnym (ufk). Oszuści podszywają się pod pracowników UOKiK i dzwonią do posiadaczy polisolokat. Oferują usługi, za które żądają prowizji.

- Z informacji przekazanych przez konsumentów wynika, że telefony wykonują przedstawiciele ubezpieczycieli, aby zawrzeć nową umowę, a także firm odszkodowawczych, pobierających wysokie prowizje – ostrzega Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd apeluje, aby kierować się zdrowym rozsądkiem i nie podejmować pochopnych decyzji w przypadku telefonu od konsultanta, podszywającego się pod pracownika UOKiK. Najlepiej jest sprawdzić wiarygodność osoby dzwoniącej. Jeżeli odmówi weryfikacji danych, będzie to sygnał, że może mieć nieuczciwe zamiary. W razie wątpliwości o podejrzanym telefonie należy poinformować policję.

Przeczytaj również: UOKiK w obronie frankowiczów. Banki zwrócą im nadpłacone pieniądze

„Przypominamy, że pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie występują w imieniu jakiegokolwiek przedsiębiorcy i nie proponują ani zawierania umów, ani ich rozwiązania" – można przeczytać w oficjalnym komunikacie UOKiK. Ponadto urząd podkreśla, że osoby, które chcą rozwiązać umowę o ufk, powinny wcześniej sprawdzić, ile wynoszą opłaty likwidacyjne.

O pomoc warto natomiast zwrócić się do Rzecznika Finansowego, który świadczy fachowe, bezpłatne porady w zakresie usług finansowych i ubezpieczeniowych. Pomocny może się okazać również rzecznik praw konsumentów, jednak w skrajnie trudnych sytuacjach niezbędna jest interwencja radcy prawnego lub adwokata.

Źródło: uokik.gov.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze