SuperBiz wiadomości Pepsi i Mirinda z mniejszą ilością cukru

Pepsi i Mirinda z mniejszą ilością cukru

18.10.2016, godz. 12:49
Napoje bezalkoholowe
foto: SHUTTERSTOCK

Producent Pepsi chce zmienić zawartość cukru w swoich bezalkoholowych napojach sprzedawanych na całym świecie. Tak firma reaguje na epidemię otyłości.

Firma PepsiCo, która w swojej ofercie ma takie napoje jak Pepsi, 7Up, Mirinda, Lipton IceTea planuje zmniejszenie zawartości cukru w swoich bezalkoholowych napojach. Do 2025 roku co najmniej dwie trzecie napojów będzie miało 100 kalorii lub mniej (w butelce o pojemności 12 uncji - około 350 ml) - poinformowała Agencja Reutersa.

Zobacz: Darmowe leczenie dla wszystkich

Napoje będą miały zmieniony skład i recepturę. Teoretycznie nie wpłynie to znacząco na sam napojów. Tak firma chce walczyć z epidemią otyłości w krajach wysoko rozwiniętych.

Taki krok giganta produkującego słodkie napoje faktycznie może wpłynąć na poprawę zdrowia wielu konsumentów. Bo problem jest poważny. Okazuje się, że przeciętny student pochłania rocznie 14 kg cukru w postaci słodkich napojów. To ogromna porcja.

Zobacz: Pomysł na biznes. Szkoła narciarska

A właśnie cukier uznawany jest za główną przyczynę dodatkowych kilogramów i ryzyko wystąpienia cukrzycy typu 2. Tylko w Polsce aż 60 proc. mężczyzn i połowa kobiet zmaga się z nadwagą, a nawet otyłością.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: