SuperBiz wiadomości PKP Intecity bije rekordy! Ponad 9 milionów przewiezionych pasażerów

PKP Intecity bije rekordy! Ponad 9 milionów przewiezionych pasażerów

08.05.2017, godz. 18:00
Polacy lubią podróże z PKP Intercity
foto: Materiały prasowe

PKP Intercity chwali się kolejnymi rekordowymi osiągnięciami. W pierwszym kwartale 2017 roku z usług przewoźnika skorzystało o 14 proc. więcej pasażerów niż w analogicznym okresie 2016 roku. To najlepszy wynik za styczeń, luty i marzec, jaki osiągnęła spółka od 2010 roku.

PKP Intercity mknie do przodu
Już od dwóch lat PKP Intercity utrzymuje rosnący trend w przewozach. Początek bieżącego roku okazał się również udany dla przewoźnika. Od stycznia do marca 2017 roku na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało łącznie ponad 9,3 mln pasażerów, generując blisko 14 proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2016 roku.

Zobacz również: PKP Intercity uruchamia nowe połączenie do Czech

Praca eksploatacyjna za pierwsze trzy miesiące 2017 roku osiągnęła poziom ponad 14 mln pociągokilometrów, co stanowi 3 proc. wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2016 roku. Dane te wskazują zatem, że wzrost liczby pasażerów to nie tylko zasługa uruchamiania nowych połączeń ale wyższej frekwencji w już kursujących pociągach.

 

Pierwszy kwartał w liczbach
Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup podróżnych. Z usług PKP Intercity skorzystało o 27 proc. więcej seniorów, 26 proc. rodzin i 10 proc. studentów niż w tym samym czasie rok wcześniej. W minionym kwartale najwyższą frekwencję odnotowano w pociągach kursujących na linii Warszawa - Kraków. Natomiast najwyższe wzrosty osiągnięto m.in. na trasach pomiędzy Białymstokiem a Warszawą (+71 proc.), Krakowem a Przemyślem (+55 proc.), Olsztynem a Warszawą (+43 proc.), Kielcami a Warszawą (43 proc.) czy Krakowem a Łodzią (+41 proc.).

Czytaj koniecznie: PKP Intercity otwiera przestrzeń do pracy w wagonach. Idea Bank już tam jest [ZDJĘCIA]

Popularne bilety online
Pasażerowie PKP Intercity coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem kanałów zdalnych. W pierwszym kwartale 2017 roku 26 proc. więcej podróżnych, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, kupiło bilet internetowy. Wraz z rosnącą sprzedażą online, rozwijana jest oferta dostępna w internetowym systemie. Na początku marca br. PKP Intercity wprowadziło kolejne udogodnienie. Pasażerowie zyskali możliwość zakupu online biletów z różnymi zniżkami w jednej transakcji. Dzięki temu podróżni mogą nabyć Bilet Rodzinny czy wybrać ofertę Duża Rodzina bez wychodzenia z domu.

 

Źródło: PKP Intercity

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: