restauracja

i

Autor: Pixabay.com

Polacy częściej jadają na mieście. Rynek wart 28 mld złotych

2017-04-11 16:37

Tylko 36 proc. Polaków nie jada na mieście. To o 3 p.p. mniej niż rok temu – wynika z badania sieci hurtowni Makro „Polska na talerzu", do którego dotarła „Rzeczpospolita". Nic więc dziwnego, że rynek usług gastronomicznych rośnie. Tylko w tym roku jego wartość zwiększy się o 5 proc., do 28 mld złotych.

Konsumenci wybierają głównie pizzerie i fast foody, jednak rośnie również popularność jedzenia poza domem śniadań oraz korzystania z food-trucków. Zdaniem ekspertów, jest to dowód na polepszający się poziom Polaków, gdyż trudno o jego lepszy miernik niż wydatki na posiłki poza domem.

Sprawdź także: Polacy wydają prawie połowę pieniędzy na jedzenie. A Niemcy?

– Zachowania Polaków coraz bardziej przypominają sposób, w jaki poruszają się po rynku konsumenci europejscy. Wynika to m.in. z poprawy średniego dochodu na gospodarstwo domowe, w efekcie np. programu 500 plus oraz z wejścia na rynek młodszego pokolenia, dla którego korzystanie z usług gastronomicznych staje się sposobem na spędzanie czasu – powiedział cytowany przez „Rzeczpospolitą" Przemysław Franczak, menedżer w Makro Cash&Carry Polska.

Źródło: rp.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze