SuperBiz wiadomości Polski start-up chce konkurować z IKEĄ. Dostał od inwestorów 12,6 mln złotych

Polski start-up chce konkurować z IKEĄ. Dostał od inwestorów 12,6 mln złotych

10.03.2017, godz. 13:40
Nowy dom
foto: SHUTTERSTOCK

Chcesz kupić nowy regał, ale wolisz uniknąć biegania z miarką i notesem, a następnie sterczenia w kolejkach? Start-up Tylko.com znalazł na to sposób. Wystarczy, że zrobisz zdjęcie pokoju oraz wybierzesz kształt i kolor, a idealnie dopasowany mebel przywiozą Ci po kilku tygodniach do domu. Po dostawie, możesz złożyć go własnoręcznie równie łatwo, jak w przypadku produktu z IKEI – podał portal innpoland.pl.

– Wiemy, że kupno mebli bywa dla wielu ludzi koszmarem. Jest czasochłonne, wymaga poruszania się w zgiełku i po zatłoczonych sklepach, by znaleźć idealny model wśród standardowych produktów. Potem trzeba to przywieźć albo zapłacić za transport. Proces montażu jest często żmudny a na końcu okazuje się, że produkt jest bardzo niskiej jakości – powiedział cytowany przez portal innpoland.pl Jacek Majewski, współtwórca Tylko.

Sprawdź także: Mój start-up podbija świat

Aplikacja Tylko ma być odpowiedzią na te problemy. Działa na iOS i Androidzie, jednak istnieje również jej wersja deteskopowa. Jak działa? Za jej pośrednictwem użytkownik może zrobić zdjęcie pokoju, do którego chce kupić regał. Wystarczy, że w polu obiektywu znajdzie się kartka rozmiary A4, a aplikacja sama dopasuje wymiary regału do dostępnej przestrzeni. Szafka może mieć praktycznie dowolny kształt i kolor, dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości – AR.

Zobacz również: Meble skrojone na wymiar [POMYSŁ NA FIRMĘ]

Po zaprojektowaniu mebla, wystarczy zamówić przez aplikację jego dostawę. Dostarczenie przesyłki następuje zwykle od trzech do sześciu tygodniu później. Co ciekawe, wysyłka na terenie Europy jest całkowicie bezpłatna, a klient na 100 dni na zwrot produktu. Gdy otrzymamy przesyłkę wystarczy złożyć regał w jedną całość. Twórcy aplikacji Tylko podkreślają, że stawiają na wysoką jakość – do produkcji mebli wykorzystują drewno z fińskich lasów brzozowych.

Czytaj też: Ikea wypłaci gigantyczne odszkodowania rodzinom zmarłych dzieci

Pomysł spotkał się z dużym zainteresowaniem. W niecałe pół roku start-up pozyskał ok. 3 tys. klientów z całego świata. Meble z Tylko trafiają głównie do Europy. Popyt na nie jest także w Japonii, Izraelu, Australii i USA.
Pomysł spodobał się również inwestorom, takim jak: Daftcode Ventures, Experior Venture Fund, G+J Digital Ventures czy Paua Ventures. Start-up tylko w jednej rudzie finansowania zebrał aż 3,1 mln dol., czyli ponad 12,6 mln zł.

Źródło: innpoland.pl

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: