SuperBiz wiadomości Przed tymi serialami reklamy są najdroższe [GALERIA]

Przed tymi serialami reklamy są najdroższe [GALERIA]

18.08.2016, godz. 13:41
Przed tymi serialami reklamy są najdroższe.
Przed tymi serialami reklamy są najdroższe - "Ranczo". foto: AKPA

Po wakacyjnej przerwie na mały ekran powrócą najbardziej popularne polskie seriale, a to z pewnością nie umknie uwadze reklamodawców. Emisja reklamy przed polskim serialem to nie lada gratka dla dużych firm. Sprawdź, o które seriale biją się znane marki!

Za 30-sekundowy spot reklamowy najwięcej trzeba zapłacić w przypadku seriali: „M jak miłość", „Barwy szczęścia", „Ranczo", „Na dobre i na złe" oraz „Na sygnale". Jak podają Wirtualne Media, najdroższy kąsek dla reklamodawców w TVP2 stanowi zakup reklamy towarzyszącej „M jak miłość". W najgorszym przypadku za emisję 30-sekundowego spotu reklamowego trzeba zapłacić 70,2 tys. zł netto. Rok temu publikacja takiego samego materiału kosztowała 60,2 tys. złotych. Emisja identycznej reklamy przy „Barwach szczęścia" to wydatek nieprzekraczający 48,2 tys. złotego. Podwyżka wyniosła 4,2 tys. zł, w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. 30-sekundowy spot przy serialu „Na dobre i na złe" będzie kosztował 46,7 tys. złotych. Jego cena minimalnie spadła wobec 48 tys. zł w roku ubiegłym. Za analogiczną reklamę przy „Na sygnale" należy zapłacić 41,8 tys. zł, ale reklama towarzysząca „O mnie się nie martw" według cennika kosztuje już znacznie mniej, bo 22,9 tys. złotego.

Przeczytaj również: Najbardziej kreatywna reklama w historii Brexitu. Podpisał się pod nią premier Węgier

W TVP1 króluje „Ranczo". Emisja sztandarowego spotu przy okazji kolejnych odcinków serialu to wydatek nie mniejszy niż 46,8 tys. złotego. O 1,5 tys. zł podrożała reklama w ramach „Ojca Mateusza". Cena skoczyła w tym roku do 32,2 tys. złotego. Spot reklamowy przy „Komisarzu Alexie" kosztuje niemalże tyle samo, co 12 miesięcy temu – 24 tys. zł wobec 23,8 tys. zł w roku ubiegłym, a reklama towarzysząca „Klanowi" – 23,3 tys. złotego. W przyszłym miesiącu na małe ekrany trafi także nowy serial, „Komisja morderstw". Cena towarzyszącej jej reklamy w TVP1 nie powinna przekroczyć 6,5 tys. złotego.

Szczegółowe cenniki są już dostępne na stronie Biura Reklamy TVP. 18 sierpnia br. rozpoczyna się sprzedaż reklam w telewizji publicznej na wrzesień. Pakiety KZP będzie można zamawiać do 22 sierpnia.

Oprac. na podst. wirtualnemedia.pl, brtvp.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: