Przerwy w dostawie internetu Orange

i

Autor: Shutterstock

Przerwy w dostawie internetu w Orange

2016-08-09 16:18

Na początku sierpnia sieć Orange Polska potwierdziła w mediach społecznościowych, że wystąpiły problemy z internetem i połączeniami głosowymi. Wcześniej podobny incydent miał miejsce w lipcu. Zapytaliśmy Orange Polska o przyczyny i skalę awarii.

Na początku sierpnia klienci Orange narzekali na niską prędkość internetu i zwalnianie transferu w trakcie użytkowania. Na forach internetowych można znaleźć wpisy informujące o spadkach rzędu 4 Mb/s. 5 sierpnia osoby korzystające z mobilnego internetu Orange i połączeń głosowych skarżyły się na wolne łącze i brak zasięgu. Na ścianie operatora na Facebooku pojawił się komunikat o następującej treści: „W tym momencie mogą jeszcze występować utrudnienia w działaniu sieci, ale powoli powinno wszystko wracać do normy. Przepraszamy za niedogodności. (...) Chcemy usunąć problem możliwie jak najszybciej." Z kolei na Twitterze Orange Polska wyjaśniał: „W tym momencie mamy utrudnienia w działaniu transmisji danych. Pracujemy nad ich usunięciem."

Zapytaliśmy spółkę o to, ilu osób dotyczyła awaria, w których województwach wystąpiła, co było jej przyczyną i kiedy problem został rozwiązany. Orange Polska unika jednak udzielenia dodatkowych informacji na temat przyczyny i zasięgu występowania utrudnień.

Przeczytaj również: Rejestracja karty prepaid krok po kroku [WIDEO]

- Awaria 5 sierpnia wieczorem (piątek) była krótka i oznaczała dla niedużej grupy klientów chwilowe trudności w dostępie do internetu mobilnego. Szybko ją usunęliśmy, a przyczyny były techniczne. Bardzo przepraszamy klientów za związane z tym niedogodności – napisało Biuro Prasowe Orange Polska w odpowiedzi na zapytanie Superbiz.

Sierpniowy incydent miał swój precedens na początku wakacji, kiedy również nastąpiły przerwy w dostawie internetu mobilnego Orange. Poprzednia awaria nastąpiła 8 lipca. Mimo to sieć Orange wypadła najlepiej w rankingu prędkości internetu mobilnego LTE, który w lipcu 2016 r. opublikował mobirank.pl. Z danych serwisu za lipiec wynika, że średnia prędkość pobierania (down-load) w Orange wyniosła 27,62 Mb/s, średnia prędkość wysyłania (upload) – 11,93 Mb/s, a ping (czas, w jakim pakiet dociera do „serwera") – 40 ms. Tym bardziej zrozumiałe jest, że spowolnienie transmisji danych irytuje internatów.

Internauci, którzy zaobserwują wolny pobór danych, powinni zgłosić problem w biurze obsługi klienta. O usterce można poinformować telefonicznie pod numerem *100 lub 510 100 100. Istnieje również możliwość zgłoszenia awarii online.

Źródła: orange.pl, mobirank.pl, facebook.com, twitter.com, wirtualnemedia.pl, spidersweb.pl, downdetector.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze