SuperBiz wiadomości Second hand - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

Second hand - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

21.02.2016, godz. 06:00
45 pomysłów na biznes
foto:

Jeśli myślisz o założeniu własnej firmy, a nie masz doświadczenia w biznesie, zastanów się nad otwarciem sklepu z używana odzieżą. Na początek wystarczy 10 - 20 tys. zł.

Żeby otworzyć secondhand nie musisz spełniać żadnych specjalnych wymagań.  Obowiązują takie same zasady jak przy zakładaniu każdej innej działalności gospodarczej. Natomiast pomieszczenie, w którym zamierzasz sprzedawać używane ubrania musi spełniać  zwykłe przepisy sanitarne, przeciwpożarowe, bhp i budowlane, tak jak w przypadku każdej innej działalności handlowej. Wszystkie warunki jakie musi spełniać twój lokal znajdziesz w rozporządzeniu ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (opublikowane w dzienniku ustaw z 2002 r. Nr 75, pod pozycją 690).


Rozeznaj rynek


Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na otwarcie sklepu we współpracy z jedną z sieci  czy na własną rękę, najważniejsza jest jego lokalizacja. Jeśli dobrze wybierzesz miejsce i lokalizacja sklepu okaże się strzałem w dziesiątkę, koszty inwestycji związane z jego otwarciem mogą się zwrócić już po trzech miesiącach. Lokal na swój secondhand możesz wynająć lub kupić (jeśli masz dość pieniędzy). Nie musisz od razu silić się na wielki sklep  30 m kw. to na początek wystarczający metraż, na którym ustawisz wieszaki i skonstruujesz przymierzalnię. Jeśli będzie cię stać na większy lokal, - to część powierzchni możesz wykorzystać na magazyn.


Sortowana czy odpady


Zanim rozpoczniesz działalność, musisz wziąć pod uwagę, że w handlu odzieżą używaną istnieją dwa rodzaje ubrań – posegregowane według rodzaju  (spodnie, kurtki, koszule, płaszcze itp.) i nieposegregowane. Odzież  posegregowana jest traktowana jest jak każdy inny towar, jest wcześniej zdezynfekowana, a na jej sprowadzanie  nie  są potrzebne żadne zezwolenia. Natomiast  odzież nieposegregowana to -  według obowiązujących u nas przepisów - odpad, jest tańsza, a na  jej sprowadzaniu z zagranicy wymagane jest zezwolenie  Głównego Inspektora Ochrony Środowiska. Pamiętaj, że służby sanitarne mają prawo żądać od ciebie zaświadczenia o przeprowadzeniu dezynsekcji i dezynfekcji sprzedawanego towaru. Jednak obowiązek posiadania takiego dokumentu spoczywa na firmie (hurtowni), która dostarcza ci używaną  odzież sprowadzaną z zagranicy. Zaświadczenie o dezynfekcji i dezynsekcji powinno być przedstawione w momencie zakupu towaru i wtedy dopiero odzież może być dopuszczona do sprzedaży.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach.

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: