SuperBiz wiadomości Telewizja Polska zawarła porozumienie w sprawie audytu z Nielsenem

Telewizja Polska zawarła porozumienie w sprawie audytu z Nielsenem

07.10.2016, godz. 12:49
TVP, Telewizja Polska
TVP, Telewizja Polska foto: FOTO SE

Po interwencji prezesa TVP Jacka Kurskiego Nielsen zgodził się na audyt panelu badawczego, w tym rozkładu geograficznego panelu. Audytu i weryfikacji panelu dokona niezależna firma audytorska. Ostatnio Roberto Pedretti, dyrektor generalny Nielsena na Europę Środkowo-Wschodnią i Turcję, złożył Jackowi Kurskiemu wizytę w sprawie audytu. Skomentowały ją Wirtualne Media.

Nielsen zgodził się na prośbę prezesa TVP Jacka Kurskiego na przeprowadzenie audytu i skontrolowanie panelu badawczego z zakwestionowanego przez Kurskiego badania TVP. Decyzja została podjęta po spotkaniu Kurskiego z Roberto Pedrettim, dyrektorem generalnym firmy Nielsen w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Turcji. Jak ustaliły Wirtualne Media, audyt ma zrealizować firma zewnętrzna, która zostanie wybrana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (IAA). W chwili obecnej TVP i Nielsen uzgadniają szczegóły dotyczące audytu.

Zobacz także: Płatności przy pomocy selfie i odcisku palca już są w Europie!

Jacek Kurski, prezes TVP, powiedział Wirtualnym Mediom, że ma zastrzeżenia co do miarodajności wyników badań telemetrycznych telewizji, które zrealizowała firma Nielsen. Po objęciu stanowiska prezesa TVP zaczął wyrażać wątpliwości związane z badaniem. W kwietniu przedstawił swoje zarzuty co do niskich wyników oglądalności niektórych kanałów i programów TVP podczas posiedzenia sejmowej komisji kultury i środków przekazu. Słabsze wyniki powiązał właśnie ze specyfiką badania telemetrycznego przeprowadzonego przez Nielsen Audience Measurement. Prezes zakwestionował także stosunkowo niewielką grupę badawczą (2 tys. widzów) i niedokładne rozmieszczenie gospodarstw domowych w panelu badawczym. Krytyczny wobec Nielsena materiał pokazano nawet w „Wiadomościach" TVP1.

Przeczytaj również: Promocja mytaxi. Za każdy przejazd zapłacisz 50 proc. ceny

W kwietniu br. Jacek Kursi zażądał od Nielsen Audience Measurement udostępnienia kodów pocztowych uczestników badania. Firma odmówiłam, wskazując przy tym, że tego typu dane mogą zostać przekazane wyłącznie niezależnemu podmiotowi audytorskiemu. Podała za to wyciągnięte z panelu dane na temat podziału na województwa oraz wielkości i liczby miejscowości w poszczególnych województwach. Niezależny audytor otrzyma dostęp do dyskusyjnych danych.

Oprac. na podst. wirtualnemedia.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: