SuperBiz wiadomości Turystyczny Fundusz Gwarancyjny wchodzi w życie

Turystyczny Fundusz Gwarancyjny wchodzi w życie

06.09.2016, godz. 13:41
Biuro podróży upadło
Biuro podróży upadło foto: SHUTTERSTOCK

Turyści już nie muszą martwić się o swój powrót do kraju i zwrot pieniędzy za nieudany wyjazd, gdy organizator ich wakacji nagle splajtuje. Wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące ubezpieczenia biur podróży.

W piątek (9 września) wchodzą w życie przepisy dotyczące utworzenia Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego jako rachunku prowadzonego przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny oraz objęcia ochroną  TFG klientów niewypłacalnych organizatorów turystyki i pośredników turystycznych.

Zobacz: Pomysł na biznes. Zarabiaj na modzie ślubnej.

Natomiast przepisy dotyczące obowiązków nałożonych na organizatorów turystyki i pośredników turystycznych w zakresie terminowego odprowadzania składek do TFG oraz prowadzenia wykazu umów zawartych z klientami, wejdą w życie  26 listopada.

Co się zmieni? Turystyczny Fundusz Gwarancyjny daje pełną ochronę turystom w przypadku niewypłacalności biura podróży. Otrzymają oni szybciej niż dotychczas pieniądze za odwołane imprezy turystycznej i nie będą musieli martwić się o powrót do kraju, gdy nagle ich biuro splajtuje. TFG  zapewni zwrot pieniędzy lub dodatkowe środki dla marszałków województw na zapewnienie powrotu klientom biur podróży.

Zobacz: Bary mleczne nie biorą dotacji

Na TFG z będą pobierane składki od wszystkich biur podróży wysyłających turystów za granicę. Zobowiązane do wpłat będą nawet najmniejsze firmy zajmujące się organizacją imprez turystycznych. Składki nie będą wysokie. Prawdopodobnie będą to trzy stawki oscylujące w granicach od 10 do 15 zł. Ale jeśli okaże się, że wpłaty będą za małe, to istnieje możliwość podniesienia stawek.

Szacuje się, że TFG nie wpłynie na podniesienie cen wyjazdów zagranicznych. Jeśli organizatorzy zdecydują się podnieść stawki, to jedynie o 10-15 zł.

źródło: wnp.pl, msport.gov.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: