KOMPUTER TELEFON TABLET

i

Autor: Shutterstock

Ubrania z internetu. Sprawdź, co najchętniej kupują mieszkańcy polskich miast

2016-07-29 16:24

W Szczecinie sprzedaje się najwięcej ubrań dla dzieci, mężczyźni z Bydgoszczy kupują czarne ubrania, zaś Lublin to stolica kobiecego stylu. A jakie są upodobania odzieżowe mieszkańców innych polskich miast?

Według raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2016” 48 proc. polskich internautów kupuje online. Kategorią produktów najczęściej zamawianą przez polskich e-konsumentów jest odzież i akcesoria.




Zalando, jeden z najpopularniejszych w Polsce sklepów internetowych sprzedających odzież, obuwie i akcesoria sprawdzić, jakie jakie trendy zakupowe dominują wśród jego klientów z poszczególnych polskich miast. Okazuje się, że są wśród nich takie, których mieszkańcy mają dosyć sprecyzowane upodobania.

Szczecin na przykład to stolica dzieci. Tu, w porównani z innymi polskimi miastami, Zalando sprzedaje najwięcej ubrań dla najmłodszych. Mężczyźni z Bydgoszczy kupują największą liczbę czarnych ubrań. W tym mieście sprzedaje się też najwięcej butów na wysokich obcasach.

Zobacz także: Blisko połowa z nas robi e-zakupy. Powoli przekonują się do nich również starsze osoby

Z danych Zalando wynika również, że Katowice można uznać za miasto osób ceniących stroje formalne, typu „office wear”. Wrocław, dla odmiany, wyróżnia się kolorowym i odważny stylem – właśnie tego typu ubrania jego mieszkańcy kupują najczęściej.  

Warszawie można „przypiąć łatkę” miasta ludzi ceniących marki premium, z wyższej półki oraz wielbicieli odzieży sportowej. W Lublinie natomiast sprzedaje się najwięcej sukienek, to miasto można więc uznać za stolicę kobiecego stylu.



Generalnie można powiedzieć, że Polacy coraz chętniej robią zakupy przez internet. Prognozy wskazują, że rynek e-commerce ma wzrosnąć w tym roku o prawie 9 mld złotych. Polacy wybierają tę formę zakupów ze względu na wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy, większy wybór niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Co istotne, na kupowanie przez internet decydują się coraz częściej osoby starsze. Z drugiej strony – wzrasta liczba kupujących z najmłodszej grupy wiekowej (15-24 lata).



Źródło: Raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”, materiały prasowe Zalando; oprac. MK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze