UOKiK przyznał rację ​Krystynie Pawłowicz ws. Kauflandu

2017-02-21 11:51

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podzielił zdanie posłanki PiS Krystyny Pawłowicz, w sprawie wprowadzania w błąd klientów przez sieć sklepów Kaufland. Parlamentarzystka zwracała uwagę, że niemiecki Kaufland reklamował się jako polska firma.

- Prezes UOKiK uznał zarzut Pani Poseł Krystyny Pawłowicz wobec niemieckiej firmy Kaufland Polska w związku z bezprawnym posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi "nasze rodzime produkty", "nasze polskie produkty", "rodzimi dostawcy", sugerującymi nabywcom w Polsce, iż niemiecka firma Kaufland jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r. Obserwujmy, czy zmiany tej dokonano - czytamy w komunikacie urzędu, który na swoim profilu na Facebooku opublikowała posłanka Krystyna Pawłowicz.

Zobacz również: Pracownicy Kauflandu też dostaną podwyżki

Przypomnijmy, że 18 września ubiegłego roku członkini PiS napisała na FB: "Sieć NIEMIECKICH sklepów Kaufland w Polsce wprowadza w błąd polskich konsumentów" Czym posłance podpadła sieć sklepów z Niemiec? Pawłowicz nie spodobało się to, że Kaufland używa sloganu „Rozkoszuj się naszymi rodzimymi produktami" w znaczeniu "nasze" równa się "polskie". Zdaniem posłanki Kaufland może używać słowa "nasze" wyłącznie w kontekście produktów niemieckich (bo jest niemiecką siecią), a tym samym wprowadza klientów w błąd. Już wtedy UOKiK wstępnie przyznał rację posłance PiS.

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze