SuperBiz wiadomości Uwaga na fałszywe maile z Lidla. To próba oszustwa

Uwaga na fałszywe maile z Lidla. To próba oszustwa

04.08.2016, godz. 15:56
Oszuści podszywają się pod Lidla
foto: SHUTTERSTOCK

Ostrzegamy przed przestępcami, którzy podszywają się pod pracowników Lidla. Rozsyłają maile, w których obiecują nagrody do 2 tys. złotych, karty podarunkowe i bony na zakupy. Oszuści usiłują wyłudzić od klientów dane osobowe, aby inkasować wysokie opłaty za SMS-y.

- Firma rozsyłająca wiadomości, podszywając się pod naszą firmę, wprowadza w błąd klientów. Pod pozorem ankiety złożonej z kilku pytań, uczestnik zostaje poinformowany o wygraniu. (...) Aby otrzymać nagrodę, należy podać swoje dane osobowe wraz z numerem telefonu. Odpowiedź na otrzymanego SMS-a skutkuje zapisaniem się do płatnej subskrypcji SMS-ów, kosztującej kilkadziesiąt złotych miesięcznie – ostrzega sieć w oficjalnym komunikacie prasowym.

Jak ustalili dziennikarze ze Strefy Biznesu Gazety Krakowskiej, za próbami wyłudzeń danych osobowych stoi firma Mons Management IT. Nie wiadomo, ile osób padło ofiarą oszustwa, ale informacje o fałszywych mailach trafiły do Lidla jeszcze pod koniec lipca bieżącego roku.

Przeczytaj również: Uwaga na oszustów. Jak NIE NALEŻY rejestrować karty prepaid

Lidl podaje przykładowe treści rozsyłanych komunikatów, np. „Lidl rozdaje nagrody", „Zostaliśmy nagrodzeni tytułem »Laur Klienta«. Aby to uczcić rozdajemy nagrody! Wypełnij naszą krótką ankietę, aby wziąć udział. Wykorzystaj swoją szansę na wygraną już teraz", jak również „Lidl świętuje otwarcie nowych sklepów! Drogi (imię) Lidl nadal otwiera nowe sklepy w 2016 r. Aby to uczcić mamy specjalną możliwość, z każdego otwarcia rozdajemy darmowe karty podarunkowe 100 nowym klientom. Weź udział teraz aby zobaczyć czy wygrałeś".

Na szczęście łatwo jest ustrzec się przed oszustami. Aktualne informacje o dostępnych promocjach znajdują się na oficjalnej stronie Lidla, w gazetkach promocyjnych oraz na oficjalnych profilach Lidla w kanałach społecznościowych. Sieć nie korzysta z innych kanałów komunikacji z klientami. Radzimy nie odpowiadać na maile, których źródło pochodzenia jest wątpliwe, a tym bardziej – nie wysyłać SMS-ów pod nieznane numery.

- W związku z sygnałami dotyczącymi prób wyłudzenia danych osobowych, zgłaszanymi do Lidl Polska przez konsumentów, bardzo prosimy o ostrożność osoby, które otrzymały w ostatnim czasie wiadomość e-mail informującą o rzekomym konkursie, w którym wygraną jest bon na zakupy w sieci Lidl – apeluje sieć.

Źródła: materiały prasowe, gazetakrakowska.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: