SuperBiz wiadomości Vectra zapłaci klientom rekompensatę. Jest decyzja UOKiK

Vectra zapłaci klientom rekompensatę. Jest decyzja UOKiK

09.02.2017, godz. 14:16
Darmowy internet dla każdego
foto: SHUTTERSTOCK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił, że kolejna firma działała na niekorzyść klientów i musi zapłacić rekompensatę. Tym razem Vectra, będąca dostawcą telewizji i Internetu wprowadziła konsumentów w błąd, informując o promocji „Wszystko za 10 zł". Klienci mają otrzymać odszkodowanie lub dodatkowe pakiety do każdej z wybranych przez siebie usług.

Dostawca usług telekomunikacyjnych, spółka Vectra od września do grudnia 2015 roku oferowała swoim klientom w ramach promocji „Wszystko za 10 zł" usługi, które każda z dostępnych miały być w symbolicznej cenie 10 zł.
W ramach kampanii reklamowej informowano, że „wszystko masz za dychę", m.in. telewizję, Internet w pakiecie 150 GB, rozmowy bez limitu czy 182 kanały TV z nagrywarką.

Zobacz także: UOKiK nakłada ogromną karę finansową na Raiffeisen Bank Polska

Tymczasem okazało się, że firma nie informowała wyraźnie, że cena ta obowiązuje tylko przez dwa lub trzy miesiące trwania umowy, którą podpisywano na rok, 18 miesięcy lub dwa lata.
Decyzją UOKiK spółka ma wypłacić rekompensatę wszystkim klientom, którzy skorzystali z promocji i w ramach tego oferować na okres 3 miesięcy dodatkowy pakiet do każdej z usług (tj. pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej, wraz z kartą SIM, pakiet internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub otrzymają rabat 10 zł przez trzy miesiące na każdą z ofert. Natomiast abonenci, którzy zmienili operatora dostaną 30 zł zwrotu za każdą usługę, którą kupili w ramach promocji.
Vectra ma także wyemitować trzykrotnie w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym oświadczy, że reklamy emitowane w ramach kampanii „Wszystko za 10 zł" mogły wprowadzać konsumentów w błąd.

Sprawdź również: UOKiK ostrzega przed firmą pożyczkową


Klienci mają otrzymać pismo z informacją o wyborze formy rekompensaty. Jeśli nie podejmą decyzji w terminie, automatycznie dostaną dodatkowy pakiet do wybranej wcześniej usługi.
Decyzja jest prawomocna, a Vectra będzie musiała złożyć sprawozdanie z wykonanego zobowiązania.

 

Źródło: wp.pl /PAP

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: