Zespół ds. jakości języka używanego w kontaktach z klientami ma zadbać o to, aby formularze ZUS-u były krótsze, z mniejszą liczbą rubryk do wypełnienia i napisane zrozumiałym dla petentów językiem.
Kampania pod hasłem: „Prosto z ZUS" ma sprawić, że dokumenty ZUS-u będą pozbawione ustawowych, formalnych zwrotów, a język, którym zostaną napisane będzie łatwiejszy.
Według przedstawionych wytycznych pisma mają być krótkie, zrozumiałe dla każdego, bez fachowych określeń. Pierwsze zmiany już wprowadzono – do formularzy dodano krótkie instrukcje wypełnienia, strony podzielono na czytelne sekcje, zmniejszono liczbę wymaganych danych oraz samych formularzy.
Zobacz także: Długi w ZUS nie będą się przedawniać. Przedsiębiorca odda co do złotówki
Urzędnicy mają zostać przeszkoleni przez zespół specjalistów, którzy zostaną wcześniej przygotowani przez ekspertów językowych. Szkolenia mają potrwać do końca 2017 roku. Po ich zakończeniu mają odbywać się kontrole, które będą sprawdzać jakość języka stosowanego w urzędach.
Sprawdź również: Urzędnik ZUS wypełni wnioski za petenta
Dotychczasowe badania przeprowadzane wśród odwiedzających Zakłady Ubezpieczeń Społecznych pokazały, że nowe standardy cieszą się poparciem petentów.
Źródło: /TVN24