SuperBiz wiadomości Wydajemy coraz więcej na Walentynki [INFOGRAFIKA]

Wydajemy coraz więcej na Walentynki [INFOGRAFIKA]

14.02.2017, godz. 11:57
Ile Polacy wydają na Walentynki
foto: SHUTTERSTOCK

W ciągu ostatnich trzech lat łączna kwota wydatków z okazji Walentynek wzrosła o 49 proc. - wykazał wskaźnik Mastercard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie. Choć konsumenci wciąż kupują większość prezentów osobiście, to ostatnio cyfryzacja jest widoczna nawet w sferze miłości: w latach 2014–2016 liczba transakcji online w okresie poprzedzającym Walentynki wzrosła o 37 proc.

„Dane dotyczące zakupów w dniach około Walentynek wskazują, że w konsumenci nie szczędzą sobie wyrazów miłości. Niezależnie od tego, czy wybierają drobny upominek czy kosztowną niespodziankę, z okazji tego najbardziej romantycznego dnia w roku wydają coraz więcej" - czytamy w komunikacie Mastercard.

Sprawdź także: Walentynki napędzają handel. Z tej okazji wydajemy trzy czwarte 500 Plus!

– Jakkolwiek sposób, w jaki zapewniamy ukochaną osobę o miłości, mógł zmienić się w ostatnich latach, to świętowanie Walentynek jest coraz popularniejsze. Badanie Mastercard Love Index obrazuje globalne trendy w tym zakresie, pokazując w jaki sposób świętujemy dzień zakochanych. Branży handlowo-usługowej natomiast nasz wskaźnik dostarcza cennych danych dotyczących walentynkowych wydatków – powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

Co kupujemy na Walentynki?
Jak wynika z badania Mastercard Love Index, coraz częściej oferujemy ukochanej osobie wyjątkowy wieczór poza domem – walentynkowe wydatki w restauracjach na świecie wzrosły od 2014 r. o 102 proc. W Europie wzrost ten wyniósł w ciągu trzech lat 67 proc. Europejczycy w Walentynki najwięcej wydają na pobyty w hotelach (35 proc., wzrost o 50 proc. w ciągu trzech lat).

Czytaj też: Walentynkowe inspiracje od Lidla [GALERIA]

Osobiście czy przez Internet?
Zdecydowana większość zakupów walentynkowych dokonywana jest osobiście – na kupienie prezentu w sklepie stacjonarnym zdecydowało się 95 proc. osób. Pod tym względem od globalnych tendencji odbiega Europa, gdzie aż 19 proc. walentynkowych zakupów dokonuje się w sklepach online.
Może to mieć związek z tym, że większość walentynkowych zakupów jest dokonywana na ostatnią chwilę, czyli 13 lutego. W ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji.

Mastercard Love Index, czyli...
Badanie Mastercard Love Index analizuje zebrane dane dotyczące transakcji dokonanych kartami kredytowymi, debetowymi oraz pre-paid w wybranych kategoriach produktów i usług. Prowadzone jest co roku w ponad 200 krajach, w dniach 11–14 lutego. Tegoroczna edycja analizuje dane z trzech ostatnich lat (2014–2016).

Źródło: Mastercard

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: