SuperBiz wiadomości Zamknięcie konta w banku jak tor przeszkód. Sprawdź, jakie zabiegi stosują banki

Zamknięcie konta w banku jak tor przeszkód. Sprawdź, jakie zabiegi stosują banki

22.04.2016, godz. 11:17
Bank
foto: AKPA/ Archiwum

Konieczność osobistej wizyty w oddziale, niedotrzymanie terminu, dodatkowe opłaty, „haczyki” w ofertach promocyjnych – to niektóre zabiegi, jakie stosują banki, by utrudnić klientom zamknięcie konta.

Jak informuje portal Bankier.pl jednym z najczęściej zgłaszanych problemów, z jakimi spotykają się klienci rezygnujący z rachunków osobistych, jest niewłaściwy termin ich zamknięcia.

Podstawowym okresem wypowiedzenia jest 30 dni od złożenia wniosku, w niektórych przypadkach ten okres jest jednak krótszy (np. tydzień lub dwa tygodnie). Niestety, nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Do opóźnień może dochodzić m.in. w związku z regulaminem obsługi karty, który często zawiera zapis, że zostaje ona zablokowana razem z kontem po rozliczeniu wszystkich transakcji bezgotówkowych. A to może potrwać.

Zobacz: Banki ostrzegają klientów: uwaga na SMS-y ze złośliwym oprogramowaniem

Tym, co dotyka niemal wszystkich klientów zamykających konto są uciążliwe procedury z tym związane. Zdarza się, że to prawdziwy tor przeszkód. Zwłaszcza, jeśli porównamy to z podejściem banków do klienta, który otwiera rachunek.

Jedną z największych trudności jest konieczność wizyty w oddziale. Nie każdy bank decyduje się bowiem na zapewnienie klientowi narzędzia w ramach internetowego systemu transakcyjnego, które pozwoli zrezygnować z konta.

Uważać trzeba również na rachunki, które otwieramy skuszeni promocjami stosowanymi przez banki. Ich uruchomienie jest banalnie proste (na dodatek w ramach bonusu dostajemy tablet czy premię pieniężną). Gorzej z zamknięciem - należy bardzo uważnie przeczytać umowę, ponieważ może się okazać, że tego typu konto będziemy mogli zamknąć dopiero po upłynięciu określonego czasu.

Czytaj również: Ile banki zarobiły na kredytach walutowych? Według KNF 20 mld złotych

Jak radzi portal Bankier.pl, klient, który chce zlikwidować konto powinien sprawdzić następujące elementy:
- czy może zrezygnować z konta (czy nie obowiązuje go umowa promocyjna lub inna umowa blokująca rezygnację z konta),
- jak można złożyć wniosek o rezygnację z konta,
- ile trwa okres wypowiedzenia umowy i kiedy zostanie zablokowana karta płatnicza
- jakie opłaty trzeba ponieść z tytułu rozwiązania umowy.

Po wybranym terminie należy też upewnić się, czy bank faktycznie zamknął konto.

Źródło: Bankier.pl

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: