SuperBiz wiadomości Zdobywcy Złotych Laurów. Za co dostali nagrody? [ZOBACZ]

Zdobywcy Złotych Laurów. Za co dostali nagrody? [ZOBACZ]

28.10.2016, godz. 15:20
Złote Laury 2016 - laureaci
Jarosław Sobczyk z Jeronimo Martins Polska i wiceminister rodziny Stanisław Szwed foto: Andrzej Lange/Super Express

27 października w warszawskim Pałacu Prymasowskim odbyła się gala wręczenia Złotych Laurów Super Biznesu. Cenne statuetki odebrali laureaci w 13 kategoriach. Kto i za co otrzymał nagrodę?

1. Społeczna odpowiedzialność biznesu
Zwycięzca: Jeronimo Martins Polska S.A.

Za konkurs „Piórko 2016”, czyli promocję czytelnictwa wśród dzieci oraz wspieranie debiutujących autorów ambitnej literatury dla najmłodszych. Ten flagowy projekt Jeronimo Martins Polska ma na celu przede wszystkim wspieranie i rozpowszechnianie wśród najmłodszych zamiłowania do książek. Jest także niepowtarzalną okazją na promocję debiutujących autorów i ilustratorów. W tym roku na konkurs zgłoszono ponad 4,3 tys. prac literackich i blisko tysiąc kompletów ilustracji. Każda z laureatek – konkurs zdominowały panie - autorka tekstu oraz ilustratorka otrzyma nagrodę w wysokości 100 tys. zł. A do dzieci trafi kilkadziesiąt tysięcy książek pobudzających wyobraźnię i umilających czas.

2. Sektor rolno-spożywczy
Zwycięzca: SGB- Bank S.A.

Za strategiczne działania skierowane do sektora AGRO, w tym za stworzenie karty rolnika SGB AGRO wraz z autorskim programem RABAT AGRO SGB oraz promowanie lokalności i polskości. Karta AGRO, przygotowana we współpracy z MasterCard, wydawana jest przez Banki Spółdzielcze SGB do rachunków bankowych otwieranych dla klientów z sektora AGRO. To pierwsza tego typu oferta na rynku, dzięki której przedsiębiorcy rolni mogą uzyskać atrakcyjne upusty na produkty. Program przynosi korzyści również lokalnym sklepom partnerskim. Banki Spółdzielcze na polskim rynku usług finansowych to jedne z nielicznych instytucji, które charakteryzuje w stu procentach polski kapitał.

3. Ambasador Polski na świecie
Zwycięzca: Ursus S.A.

Za podbój Czarnego Lądu. Firma, która istnieje ponad 120 lat i ma zakłady produkcyjne w Lublinie, Dobrym Mieście oraz Opalenicy. Ursus sprzedaje swoje produkty w kilkudziesięciu krajach, w tym m.in. w Czechach, Belgii, Słowacji i Holandii oraz na rynkach wschodnich i skandynawskich. Ostatnio dokonuje prawdziwej ekspansji w Afryce. W tym roku realizowany jest kontrakt wart 55 mln dolarów na dostawę 2,4 tys. ciągników do Tanzanii, a także wyposażenie hali montażowej i centrów serwisowych zlokalizowanych w tym kraju.

4. Sponsoring sportowy
Zwycięzca: PGNiG S.A.

Za stworzenie profesjonalnej ligi zawodowych piłkarzy ręcznych, która kierowana jest przez nowo powstałą spółkę Superliga. W kwietniu zainicjowano proces zmian pod hasłem „Silni Razem”. Wystarczyło pięć miesięcy, by doszło do startu zawodowych, sprofilowanych rozgrywek. Superliga wprowadziła innowacyjny system rozgrywek wzorowany na ligach NHL i NBA – brak remisów, podział 14 zespołów na grupy czy dodatkowe punkty bonusowe sprawiają, że mecze to nie tylko suche wyniki, ale zacięta rywalizacja i atrakcyjny produkt dla kibiców, a co najważniejsze – potencjalnych sponsorów.

5. Nauka i biznes
Zwycięzca: Servier Polska Sp. z o.o.

Za wykorzystanie najnowszych osiągnięć naukowych i rozwój innowacyjnych produktów, które trafiają zarówno do polskich pacjentów, jak i do krajów Unii Europejskiej – aż 40 proc. produkcji warszawskiego zakładu trafia na rynki zagraniczne. Firma Servier 20 lat temu zainwestowała w Polsce w lokalny zakład produkcyjny i konsekwentnie lokuje w naszym kraju kolejne inwestycje. Obecność zakładu produkcyjnego na warszawskiej Białołęce stymuluje rozwój lokalnej przedsiębiorczości, a także bezpośrednio wywiera wpływ na polską gospodarkę.

6. Finanse i bankowość
Zwycięzca: PKO Bank Polski S.A.

PKO BP to lider polskiego sektora bankowego. Nagrodę otrzymał za dynamiczny rozwój organiczny, w tym rewolucję cyfrową polegającą m.in. na rozwoju bankowości mobilnej oraz internetowej, które spowodowały, że PKO BP jest najbardziej zyskownym bankiem w kraju – po I połowie tego roku zysk netto wyniósł ponad 1,5 mld zł i był wyższy rok do roku o 12 proc. Dzięki swej pozycji PKO BP stał się istotnym elementem strategii biznesowej państwa i poszerza obszary swojej działalności.

7. Ochrona środowiska
Zwycięzca: McDoland’s Polska

Za realizację we wszystkich swoich restauracjach ogólnopolskiego programu redukcji emisji dwutlenku węgla, którego partnerami są kluczowi dostawcy McDonald’s. W ciągu ostatnich czterech lat udało się zredukować emisję szkodliwych gazów o ponad jedną czwartą. McDonald’s w trosce o środowisko naturalne wykorzystuje certyfikowaną energię ze źródeł odnawialnych, wprowadził transport kolejowy w logistyce swoich produktów oraz realizuje program redukcji zużycia wody. Obecnie firma prowadzi test systemu fotowoltaicznego produkcji energii w restauracji sieci w Brwinowie.

8. Innowacyjność
Zwycięzca: WB Electronics S.A.

Za prowadzenie prac badawczo-rozwojowych w dziedzinie techniki elektronicznej i oprogramowania. Opracowanie i produkcję systemów specjalnych, komputerów i terminali o wzmocnionej konstrukcji, środków łączności telekomunikacji wojskowej  oraz urządzeń do transmisji danych i integracji wyposażenia elektronicznego pojazdów dla różnych rodzajów wojsk. Ta prywatna firma z Ożarowa Mazowieckiego jest jedynym polskim przedsiębiorstwem sprzedającym bezzałogowe środki latające swojej myśli technicznej, a jej produkty służą wypełnianiu programu modernizacji Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

9. Wspieranie rozwoju przedsiębiorczości
Zwycięzca: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości

Za tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju przedsiębiorczości i innowacyjności przedsiębiorstw. PARP bierze aktywny udział w tworzeniu i efektywnym wdrażaniu polityki państwa w zakresie przedsiębiorczości, innowacyjności i adaptacyjności kadr, dążąc do przekształcenia się w kluczową instytucję odpowiedzialną za kreowanie otoczenia wspierającego przedsiębiorców. Zgodnie z zasadą „MSP przede wszystkim” wszystkie działania Agencji są realizowane ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb sektora MSP.

10. Inicjatywa społeczna
Zwycięzca: Amazon Polska

Za stworzenie projektu Kindloteka – autorskiej akcji z obszaru Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, której celem jest wspieranie i promowanie czytelnictwa. Projekt oparty jest na współpracy z lokalnymi szkołami i bibliotekami publicznymi, a jego celem jest szerzenie wśród dzieci i młodzieży zamiłowania do czytania książek oraz do innowacji. W ramach projektu Amazon przekazuje tradycyjne książki oraz tworzy w wybranych szkołach „kąciki czytelnicze”, które zaopatrywane są w e-czytniki Kindle z setkami cyfrowych książek. Wszystkie te działania mają na celu wyposażenie szkół i bibliotek w przyjazne dla użytkowników czytelnie, które trafiają w potrzeby lokalnych społeczności.

11. Transformacja
Zwycięzca: Polska Grupa Zbrojeniowa

Za polonizację technologii, ścisłą współpracę z polską nauką oraz inwestowanie w procesy badawczo-rozwojowe, dzięki którym PGZ może oferować innowacyjne produkty zwiększające bezpieczeństwo. Polska Grupa Zbrojeniowa skupia ponad 60 spółek z branż przemysłu obronnego, stoczniowego oraz nowych technologii, zatrudniających ok. 17,5 tys. pracowników. PGZ jest kluczowym partnerem Ministerstwa Obrony Narodowej w realizacji Planu Modernizacji Technicznej Sił Zbrojnych RP, a w niedalekiej przyszłości Grupa rozwinie także produkcję na potrzeby rynku cywilnego. Stawiając nacisk na innowacyjność, PGZ planuje również rozwój technologii kosmicznych, satelitarnych oraz cybertechnologii.

12. Firma 25-lecia
Zwycięzca: Grupa Maspex

Gdy w 1990 r. rozpoczynali w Wadowicach swoją przygodę z biznesem, nie mieli praktycznie nic oprócz zapału i pomysłów. Grupa pięciu przyjaciół z czasów studenckich, inżynierów górnictwa, zaczęła skromnie od sprzedaży sprowadzanych z Niemiec zabielaczy do kawy i kakao instant. Trzy lata później uruchomili pierwszą własną produkcję - rozpuszczalne herbatki, cappuccino i napój kakaowy. Dziś są właścicielami międzynarodowego imperium wartego niemal 3 mld zł nie bez przyczyny nazywanego polskim Nestle. Są liderem rynku spożywczego w wielu segmentach i właścicielem takich marek jak m.in.: Malma, Lubella, Kubuś, Tymbark, Kotlin, Łowicz, Tarczyn, Krakus, Włocławek czy Dr Witt.

13. Osobowość Roku
Zwycięzca: Mateusz Morawiecki

Już teraz przyrównywany jest do największych kreatorów rozwoju gospodarczego w naszych dziejach - Franciszka Ksawerego Druckiego-Lubeckiego oraz Eugeniusza Kwiatkowskiego. Nagrodę Osobowości Roku otrzymuje za Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którego celem jest nie tylko poprawa życia Polaków ale też stworzenie silnej, konkurencyjne i innowacyjnej gospodarki i rewolucja przemysłowa 4.0, czyli wzrost produkcji przemysłowej większy od wzrostu PKB. A także: Rozwój innowacyjnych firm, zwiększenie inwestycji rozwojowych do ponad 25 proc. PKB. Wzrost Bezpośrednich Inwestycji Zagranicznych o 70 proc. To najważniejsze założenia Wielkiego Planu już dzisiaj noszącego jego imię, a w zasadzie nazwisko.

autor: Piotr Osiński zobacz inne artykuły tego autora
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: