Globalna sieć połączeń FlixBusa oferuje ponad 2500 kierunków w 36 krajach poza USA, obsługując 400 000 połączeń dziennie. Greyhound łączy obecnie około 2400 miejsc w Ameryce Północnej, obsługując prawie 16 milionów pasażerów rocznie.
Autobusy dalekobieżne mają kluczowe znaczenie dla rewolucji w zakresie zrównoważonej mobilności na całym świecie dzięki ich świetnej wydajności środowiskowej w zakresie emisji CO2. Ostatnia runda finansowania FlixMobility jest wyraźnym dowodem zaangażowania firmy w ekologiczną przyszłość. Dzięki przejęciu firmy Greyhound, FlixMobility znacznie przybliża się do realizacji swojej wizji ekologicznego i przystępnego cenowo podróżowania, dostępnego dla każdego.
ZOBACZ: Drożeje nie tylko żywność. Zagraniczne wczasy coraz bardziej kosztowne
- Konsumenci w całej Ameryce Północnej coraz częściej poszukują niedrogich, wygodnych, i zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności. Atrakcyjna oferta sprawi, że znacznie więcej podróżnych zrezygnuje z prywatnych samochodów na rzecz wspólnych przejazdów autobusami międzymiastowymi. FlixBus i Greyhound wspólnie wychodzą naprzeciw temu rosnącemu zapotrzebowaniu. Jako że nasza firma nadal podnosi się po skutkach pandemii, będziemy powielać dotychczasowy sukces, który osiągnęliśmy w 37 krajach dzięki naszemu innowacyjnemu i zorientowanemu na klienta podejściu - komentuje André Schwämmlein, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
- Nieustanna ekspansja naszej sieci poprzez zawieranie partnerstw i przejęcia zawsze była integralną częścią naszej strategii rozwoju w celu budowania globalnej obecności. Przejęcie firmy Greyhound jest ogromnym krokiem naprzód i wzmacnia pozycję FlixBusa w USA. Zespoły FlixBusa i Greyhound mają wspólną wizję, aby inteligentna, atrakcyjna cenowo i zrównoważona mobilność była dostępna dla wszystkich - podkreśla Jochen Engert, założyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
- Sprzedaż Greyhound spółce FlixMobility jest częścią naszej strategii racjonalizacji portfela, mającej na celu skoncentrowanie FirstGroup na jej wiodącej działalności w zakresie transportu publicznego w Wielkiej Brytanii. Siłą firmy Greyhound są jej pracownicy i chciałbym im podziękować za ich niezachwiane zaangażowanie na rzecz klientów i społeczności. Jestem przekonany, że jako część FlixMobility firma Greyhound będzie w stanie kontynuować wzrost i rozwijać swoje kultowe usługi przez wiele kolejnych lat - dodaje David Martin, Executive Chairman, FirstGroup.
W ciągu ostatnich ośmiu lat firma odniosła znaczący sukces – FlixBus urósł do rangi największej międzymiastowej sieci autobusowej w Europie, przewożąc w 2019 roku ponad 62 miliony pasażerów. Przejęcie Greyhound oznacza znaczący przełom w strategii globalnej ekspansji FlixMobility, która jest kluczowym czynnikiem przyszłego wzrostu firmy.
FlixBus USA rozpoczął działalność w 2018 r. oferując połączenia na całym południowym zachodzie, w tym Los Angeles, CA, Las Vegas, NV i Phoenix, AZ. Od tego czasu firma rozszerzyła swoją działalność, aby ułatwić podróże między kolejnymi miastami na południowym zachodzie, południu, północnym wschodzie i północnym zachodzie Pacyfiku.