Oficjalne otwarcie nowego salonu marki Alensa, europejskiego lidera w branży optycznej

2025-12-01 11:32

W warszawskich Złotych Tarasach odbyło się oficjalne otwarcie flagowego salonu optycznego marki Alensa obecnej stacjonarnie i online w 25 krajach europejskich, obsługującej miesięcznie ok. 100 tys. zamówień online. W wydarzeniu uczestniczyli celebryci, influencerzy oraz eksperci z branży. W planach są kolejne salony w Polsce i Europie.

Grupa pięciu osób przecina czerwoną wstęgę z logo Alensa podczas uroczystego otwarcia nowego salonu optycznego w Warszawie. Na środku Edyta Folwarska z mikrofonem. Więcej o wydarzeniu i planach firmy przeczytasz na Super Biznes.

i

Autor: Materiały prasowe Grupa pięciu osób przecina czerwoną wstęgę z logo Alensa podczas uroczystego otwarcia nowego salonu optycznego w Warszawie. Na środku Edyta Folwarska z mikrofonem. Więcej o wydarzeniu i planach firmy przeczytasz na Super Biznes.
  • Alensa, wiodąca czeska marka optyczna, otworzyła swój pierwszy warszawski salon, poszerzając swoją obecność w Polsce, gdzie już wcześniej działała online.
  • Nowy showroom oferuje 2,5 tys. modeli oprawek, zaawansowane badanie wzroku (Zeiss Visucore 500 w mniej niż 4,5 minuty) oraz innowacyjne rozwiązania, jak elektroniczne etykiety cenowe i interaktywne kioski.
  • Polska jest kluczowym rynkiem dla Alensy ze względu na dużą liczbę osób noszących okulary i dobrze rozwinięty rynek handlowy, co sprzyja dalszym inwestycjom.
  • Alensa to lider na rynku optycznym w Europie, oferujący 17 tys. modeli oprawek w 25 krajach i realizujący 97% zamówień soczewek kontaktowych w dniu ich złożenia.
Super Biznes SE Google News

Podczas otwarcia warszawskiego salonu optycznego prowadzonego przez dziennikarkę i pisarkę Edytę Folwarską, uczestnicy wysłuchali wystąpienia ekspertki od wizerunku Joli Czai poświęconego modzie i zapoznali się z praktycznymi wskazówkami dotyczącymi makijażu dla osób noszących okulary, a także wzięli udział w warsztatach na temat tworzenia akcesoriów do oprawek korekcyjnych. Goście mieli również okazję przetestować interaktywne kioski, wykonać badanie wzroku oraz zapoznać się z szeroką ofertą Alensy, która obejmuje zarówno wiele marek renomowanych, jak i popularne kolekcje własne – Crullé, Kimikado, Marisio, Beron oraz LeWish.

Polska dołącza jako kolejny kraj objęty strategią Alensy

Alensa oferuje 17 tys. modeli oprawek korekcyjnych i słonecznych, dostępnych w 25 krajach i 40 salonach optycznych. Firma dysponuje magazynem zawierającym 500 tys. opakowań soczewek kontaktowych, co pozwala realizować aż 97 proc. zamówień w dniu ich złożenia. Marka konsekwentnie rozwija swoją sieć – niedawno otworzyła pierwszy salon w Polsce, w Katowicach i planuje kolejne lokalizacje w Polsce i Europie. Swoje placówki stacjonarne ma m.in. w Czechach, Słowacji i na Węgrzech.

– Polska to jeden z najlepiej rozwijających się rynków w Europie. Ponad połowa jej mieszkańców nosi okulary korekcyjne lub soczewki kontaktowe. Dzięki dobrze rozwiniętemu rynkowi handlowemu oraz dostępowi do wykwalifikowanej kadry kraj ten oferuje idealne warunki do inwestycji. Od wielu lat oferujemy w Polsce nasze produkty na stronie www.alensa.pl i zyskaliśmy dużą grupę lojalnych klientów, którzy bardzo wysoko oceniają naszą ofertę produktową i cenową. Naturalnym, kolejnym krokiem w rozwoju marki jest rozszerzenie naszej obecności poza e-commerce – wyjaśnia Aleksandra Makal-Młynarska, dyrektor regionalny Alensa na rynek polski.

Alensa nad Wisłą z ponad 2,5 tys. modeli oprawek

W warszawskim showroomie o powierzchni 180 m² klienci mogą wybierać spośród 2,5 tys. modeli oprawek oraz skorzystać z kompleksowego badania wzroku w nowoczesnym gabinecie optometrycznym. Salon wyposażony jest w urządzenie do badania wzroku Zeiss Visucore 500, pozwalające wykonać pomiar w mniej niż 4,5 minuty z dokładnością do 0,01 dioptrii.

– To nowoczesne urządzenie w ramach jednego badania łączy refrakcję obiektywną i subiektywną, a cały proces odbywa się w rekordowym czasie z dbałością o najwyższą dokładność badania, co pozwala poświęcić więcej uwagi indywidualnym potrzebom każdego klienta. Alensa wyróżnia się także na tle innych salonów optycznych dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, takim jak elektroniczne etykiety cenowe , które gwarantują identyczne ceny w salonie i w sklepie internetowym Alensa.pl, oraz samoobsługowe, interaktywne kioski dla klientów chcących wybrać okulary nawet bez pomocy personelu – dodaje Aleksandra Makal-Młynarska.

Oprócz interaktywnych samoobsługowych kiosków umożliwiających wirtualne przymierzanie oprawek i składanie zamówień, dostępny jest również zespół profesjonalnych doradców i optometrystów, którzy tworzą profile klientów z zapisem wyników oraz historii badań i zamówień.

– W 2022 roku stworzyliśmy unikalny koncept biznesowy, który łączy świat online ze sklepami stacjonarnymi i wykorzystuje nowoczesne technologie. Naszym celem jest, aby każdy klient odchodził z poczuciem wyjątkowej obsługi i miał dostęp do jak najszerszej gamy produktów na warunkach, których nie znajdzie nigdzie indziej. Ja nazywam to w prosty sposób: Alensa – salon optyczny XXI wieku – stwierdza Aleksandra Makal-Młynarska.

Alensa to czeska marka, która od 2007 roku przekształciła się z internetowego sklepu z soczewkami kontaktowymi w jednego z europejskich liderów na rynku optycznym. Znana z doskonałej oferty soczewek kontaktowych, okularów korekcyjnych, przeciwsłonecznych, sportowych, oraz okularów dla kierowców. W segmencie europejskim marka pozostaje liderem sprzedaży soczewek kontaktowych, a we wszystkich krajach, w których działa, należy do czołówki największych sprzedawców online.

Honorata Skarbek okradziona na lotnisku. Nie liczy na zwrot okularów! Powiedziała, na czym jej zależy
QUIZ PRL. Usługi w Polsce Ludowej. Do kogo zgłosiłbyś się z tym problemem?
Pytanie 1 z 15
Czyich usług potrzebowałbyś, gdybyś marzył o piecu kaflowym w domu?
QUIZ PRL. Usługi w Polsce Ludowej. Do kogo zgłosiłbyś się z tym problemem?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki