Uber i Uber Eats w Polsce
Według danych firmy App Annie, zajmującej się analityką danych na rynku aplikacji mobilnych, także w Polsce Uber był najchętniej pobieraną aplikacją ride sharingową w 2019 roku (ponad milion pobrań). W naszym kraju z aplikacji Uber do zamawiania przejazdów korzysta ponad milion użytkowników w siedmiu największych miastach. Oprócz z góry znanej ceny i trasy przejazdu, Polacy doceniają też możliwość sprawdzenia informacji na temat kierowcy, który będzie realizował przejazd oraz dodatkowe funkcjonalności, takie jak możliwość udostępniania trasy, dzielenia kosztów z współpasażerami czy stale pojawiające się funkcje poprawiające bezpieczeństwo podróży - czytamy w komunikacie prasowym.
ZOBACZ KONIECZNIE: Lex Uber już obowiązuje. Co się zmieniło na rynku taxi w Polsce?
Co z kolei tyczy się rynku food delivery, Uber Eats jest w zestawieniu App Annie najchętniej pobieraną w ostatnich 90 dniach aplikacją służącą do zamawiania jedzenia z dowozem w Polsce. Tylko w całym ubiegłym roku liczba pobrań wyniosła prawie 700 tysięcy. Aplikacja Uber Eats pozwala na zamawianie jedzenia z dostawą już w 19 lokalizacjach w naszym kraju. Tylko w ostatnim czasie usługa została uruchomiona w Kielcach, Rzeszowie czy Szczecinie. Choć Polacy najchętniej zamawiają pizze, burgery i popularne kebaby, coraz częściej otwierają się na nowe smaki, testując szeroką ofertę dań dostępną w aplikacji.
Motywacje użytkowników Ubera dotyczące wyboru aplikacji
Popularność aplikacji Uber i Uber Eats w zestawieniu firmy Apptopia znajduje również odzwierciedlenie wśród opinii samych użytkowników. Wyniki badań deklaratywnych, przeprowadzonych we wrześniu 2019 roku przez firmę badawczą IPSOS, potwierdzają motywacje wyboru Ubera, jako głównego środka służącego do szybkiego przemieszczania się po mieście. Na pierwszym miejscu użytkownicy wymieniali transparentność cen (95 proc. wskazań). Ponadto, wskazywali także na zadbane auta (86 proc.), krótki czas oczekiwania na przejazd (81 proc.) oraz dobre umiejętności kierowców (79 proc.).
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: TikTok pokonał Facebooka i Massengera. Dominacja aplikacji mobilnej w 2019 roku
Apptopia to niezależna firma badawcza, zajmująca się analizą danych w aplikacjach (ang. mobile app analytics), Data Mining czy Business Intelligence dla branży mobile. Mierzy liczbę pobrań i sposoby wykorzystywania tysięcy aplikacji mobilnych. Ze wszystkimi kategoriami zestawienia firmy Apptopia można zapoznać się pod następującym linkiem.