Pilot Franciszek Żwirko i mechanik-konstruktor Stanisław Wigura – pionierzy polskiego lotnictwa
foto: NAC
Chwała polskich zwycięzców Challenge 1932 trwała 15 dni
foto: FoKa / Forum
Pilot Jerzy Bajan i mechanik Gustaw Pokrzywka przed startem do próby prędkości w samolocie RWD-9S, Warszawa 1934
foto: NAC
Rysunek techniczny rzutów RWD-6 z dokumentów patentowych z 1933
foto: Wikipedia
Challenge International de Turisme 1934 – większość samolotów była szybkimi dolnopłatami, wyjątek stanowił polski samolot, górnopłat RWD-9, który ku zaskoczeniu wszystkich wygrał zawody
foto: NAC
Polski samolot turystyczny RWD-6 w locie
foto: Wikipedia
Francuskie lekkie bombowce Breguety 19 na wyposażeniu polskiego lotnictwa, Katowice 1933 r.
foto: NAC
Medal na pamiątkę zwycięstwa Żwirki i Wigury
foto: NAC
W ostatniej drodze bohaterskim lotniom towarzyszyło 200 tys. osób
foto: NAC
Jedno ze skrzydeł roztrzaskanego samolotu RWD-6, którym Franciszek Żwirko i Stanisław Wigura lecieli na meeting lotniczy do Pragi
foto: NAC
Pamiątkowy medal dla Jerzego Bajana ufundowany przez władze Lwowa, rodzinnego miasta pilota