Pilot Franciszek Żwirko i mechanik-konstruktor Stanisław Wigura – pionierzy polskiego lotnictwa
Źródło: NAC
Chwała polskich zwycięzców Challenge 1932 trwała 15 dni
Źródło: FoKa / Forum
Powiększ zdjęcie
Pilot Jerzy Bajan i mechanik Gustaw Pokrzywka przed startem do próby prędkości w samolocie RWD-9S, Warszawa 1934
Źródło: NAC
Rysunek techniczny rzutów RWD-6 z dokumentów patentowych z 1933
Źródło: Wikipedia
Powiększ zdjęcie
Challenge International de Turisme 1934 – większość samolotów była szybkimi dolnopłatami, wyjątek stanowił polski samolot, górnopłat RWD-9, który ku zaskoczeniu wszystkich wygrał zawody
Źródło: NAC
Powiększ zdjęcie
Polski samolot turystyczny RWD-6 w locie
Źródło: Wikipedia
Powiększ zdjęcie
Francuskie lekkie bombowce Breguety 19 na wyposażeniu polskiego lotnictwa, Katowice 1933 r.
Źródło: NAC
Powiększ zdjęcie
Medal na pamiątkę zwycięstwa Żwirki i Wigury
Źródło: NAC
Powiększ zdjęcie
W ostatniej drodze bohaterskim lotniom towarzyszyło 200 tys. osób
Źródło: NAC
Powiększ zdjęcie
Jedno ze skrzydeł roztrzaskanego samolotu RWD-6, którym Franciszek Żwirko i Stanisław Wigura lecieli na meeting lotniczy do Pragi
Źródło: NAC
Pamiątkowy medal dla Jerzego Bajana ufundowany przez władze Lwowa, rodzinnego miasta pilota