Emerytury w Polsce

i

Autor: Shutterstock Polacy obawiają się głodowych emerytur

UOKiK ukróci naciąganie seniorów na pokazach marketingowych

2018-07-31 11:05

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów planuje ukrócić działalność firm sprzedających seniorom drogie i niepotrzebne sprzęty lub usługi podczas specjalnie organizowanych pokazów. Chce obwarować tego typu imprezy przepisami, które pomogą konsumentom w walce z oszustami – podał „Dziennik Gazeta Prawna".

Według propozycji UOKiK, wszystkie pokazy marketingowe mają być zgłaszane do Izby Handlowej. Ponadto ich organizatorzy będą musieli konkretnie określić cel imprezy już na etapie zapraszania gości. Jeśli tego nie zrobią, umowa, którą zawarli z konsumentem, będzie nieważna. Nowe przepisy mogą wejść w życie już w przyszłym roku.

– Nieuczciwe firmy muszą ponosić dotkliwe konsekwencje – mówi cytowany przez „DGP” Marek Niechciał, prezes UOKiK. – Chcemy też odpowiedzialności karnej za ukrywanie handlowego celu pokazu – dodaje.

Wprowadzanie konsumentów w błąd, było do tej pory powszechną praktyką organizatorów pokazów marketingowych. Wysyłali zaproszenia na badania lekarskie czy wycieczki, tymczasem na miejscu okazywało się, że chodzi o pokaz garnków czy sprzętu AGD. Oferowane produkty były na dodatek niskiej jakości, za to w mocno zawyżonej cenie. Jak czytamy w dzienniku, nawet 5 proc. spośród 38 tys. transakcji zawartych podczas tego typu pokazów, może być efektem nieuczciwości organizatorów.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze