Rok temu Huawei zajął 47. miejsce na liście, a rok wcześniej – miejsce 48. Jak wynika z raportu, łączna wartość najcenniejszych marek świata wzrosła w ujęciu rocznym o 5,9 proc. osiągając 5 bilionów dolarów. Firmy technologiczne są jednymi z najsilniejszych w rankingu – ich wartość stanowi aż 37 proc. wartości wszystkich marek uwzględnionych w rankingu.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Huawei w czołówce najbardziej innowacyjnych firm na świecie
W pierwszym kwartale 2020 roku, Huawei utrzymał tytuł drugiego największego na świecie producenta smartfonów z 17,8-procentowym udziałem w rynku – według danych IDC. Marka umacnia się również w kategorii urządzeń typu wearables, notując wzrost dostaw tych produktów na rynek w skali 62,2 proc. rok do roku. Natomiast 12-procentowy udział w rynku tabletów zapewnia firmie trzecią pozycję na świecie. Według niezależnej firmy analitycznej Canalys, Huawei jest również w pierwszej piątce światowych producentów bezprzewodowych urządzeń audio. Marka rozbudowuje też segment laptopów – w pierwszym kwartale roku odnotowała wzrost sprzedaży tych urządzeń o 120 proc.