- Polska Fundacja Narodowa będzie budowała markę, która nazywa się Polska. Będzie budowała tę markę poza granicami naszego kraju. PFN będzie miała za zadanie pokazać Polskę piękną, przyjazną, do której warto przyjechać. Polskę ambitną, w której są ogromne możliwości, wspaniali ludzie i pomysły. Jesteśmy państwem, które ma wielkie ambicje, chcemy zdobywać świat i rynki, jesteśmy do tego przygotowani i teraz czas zrobić kolejny krok, którym jest PFN – mówiła Beata Szydło podczas konferencji.
Premier wyjaśniła, że nie chodzi o promocję w potocznym tego słowa znaczeniu, poprzez pokazywanie czy promowanie różnych inicjatyw, ale żeby był to podmiot, który wykorzystując siłę i energię Skarbu Państwa, będzie budował polską markę za granicą.
Premier podziękowała też pomysłodawcy - ministrowi skarbu, Dawidowi Jackiewiczowi, który zauważył, że można lepiej i skuteczniej niż do tej pory budować polską markę. Jackiewicz zaznaczył, że pomysł powołania fundacji zrodził się w zasadzie w głowach prezesów spółek skarbu państwa, którzy dostrzegają
ogromne zaniedbaniach w promocji Polski za granicą prowadzące do powstawania krzywdzących stereotypów, które psują wizerunek naszego kraju za granicą.
Minister stwierdził, że potrzebne sa skoordynować działania, by poprzez efekt synergii zaistnieć na arenie międzynarodowej z przekazem, na którym zależy Polsce
Polska Fundacja Narodowa ma być wsparciem dla polskich dyplomatów. W KE i PE podejmowane są ważne decyzje, które mogą szkodzić Polsce, np. przemysłowi energetycznemu czy chemicznemu i trzeba walczyć o ich złagodzenie.
- Potrzebny nam silny głos przedstawicieli spółek, który wesprze naszych europarlamentarzystów, dyplomatów i urzędników na świcie europejskim- dodał Jackiewicz.
Budżet w wysokości 100 mln zł rocznie to jest ta siła, która pozwoli nam aktywnie i w sposób zdecydowany pojawić się z tym przekazem, na którym zależy Polsce - dodał Jackiewicz.
Minister zapowiedział, że za kilka tygodni wybrani będą członkowie rady Fundacji, którymi będą przedstawiciele spółek skarbu państwa.
100 mln zł rocznie dla Polskiej Fundacji Narodowej na promowanie Polski za granicą
Polska Fundacja Narodowa, której powstanie ogłosiła premier Beata Szydło dostanie 100 mln zł rocznie na "na obronę dobrego imienia Polski". Na budżet Fundacji złożą się spółki skarbu państwa. List intencyjny w sprawie utworzenia Fundacji podpisali przedstawiciele: Enei, Energi, GPW, Grupy Azoty, Grupy Lotos, KGHM, PGE, PGNiG, PGZ, Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych, PHN, PKN Orlen, PKP, PKO BP, PZU, Tauron, Totalizator Sportowy.