Ranking marek prowadzi firma Interbrand z Nowego Jorku, pierwszy z nich opublikowała w 2009 roku. Zestawienie ma pokazywać "najcenniejsze" marki, którą są obecne na co najmniej 3 kontynentach i silnie reprezentowane na rynkach rozwijających się.
Pierwsza "10" wygląda tak:
1. Apple
2. Google
3. Coca - Cola
4. Microsoft
5. IBM
6. Toyota
7. Samsung
8. Amazon
9. Mercedes - Benz
10. General Electric
Ranking niewiele się różni od poprzedniej edycji - IBM zamienił się miejscami z Toyotą, Amazon z GE, a Mercedes - Benz wypchnął z listy MacDonald's. Jednak szczyt listy obraca sie wokół tych samych nazw, a Apple jest na czele już 4. edycję.
ZOBACZ TEŻ: Google chce przebić Apple. Ma już własny smartfon, ale... nie dla Polaków
W rankingu też ocenia się wartość marek. I tak: wartość Apple w zeszłym roku wyniosła 178 miliardów dolarów, Google szacowana jest na 133 miliardów dolarów, Coca-Cola na 73 miliardy, Microsoft - 72 miliardy, a Toyota 53 miliardy. Druga "piatka": IBM - 52,5 miliardy, Samsung 52 miliardy, Amazon 50 miliardów, Mercedes-Benz 43,5 miliardy i GE 43 mld.
O połowę wzrosła wartość marki Facebook, a także pojawi8ło się dwóch debiutantów: Dior i Tesla.