"Pomimo trwającej pandemii Spółka odnotowała pokaźny wzrost liczby przesyłek trafiających do Polski z krajów dalekiego wschodu. Efektywna współpraca z partnerami biznesowymi z Azji przynosi Poczcie wymierne korzyści. Odnotowano wzrost przesyłek z tego kierunku na poziomie 30 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym" - poinformowała spółka w komunikacie.
Spółka dodała, że mimo trudności w organizowaniu transportu międzynarodowego, jej strategiczni partnerzy, w tym AliExpress, "dokładają wszelkich starań, aby przesyłki mogły skutecznie i sprawnie dotrzeć do naszej sieci i finalnego odbiorcy". A sam Gary Topp, Senior Operation Manager w AliExpress, cytowany w komunikacie poczty powiedział: - Obecną dobrą sytuację platformy na polskim rynku zawdzięczamy m.in. stabilnej współpracy z Pocztą Polską podczas pandemii, która pomogła utrzymać silny wzrost transgranicznego handlu elektronicznego w tym okresie.
Przypomnijmy, epidemia koronawirusa wybuchła w Chinach na początku roku. Od początku marca mierzymy się z nią w Polsce. W naszym kraju na COVID-19 zachorowało już ponad 30 tys. osób. Cały czas żyjemy w reżimie sanitarnym. Pamiętajmy, by w miejscach publicznych takich jak sklepy, kina, muzea zasłaniać usta i nos maseczką, każdego dnia często myjmy ręce.