Portal wGospodarce.pl i pracownia sondażowa Social Changes postanowiły zbadać wpływ jaki miała walka z pandemią koronawirusa na postrzeganie przez Polaków liderów konkretnych branż. Chciały sprawdzić m.in. czy rzeczywistość w jakiej obecnie żyjemy – wychodzenie z kryzysu spowodowanego lockdownem przy jednoczesnym utrzymującym się zagrożeniu pandemicznym zmienia społeczny odbiór największych firm? Zwłaszcza, że wiele z nich aktywnie zaangażowało się w pomoc w zwalczaniu koronawirusa SARS-COV-2.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, pierwsze badanie zlecone przez portal wGospodarce.pl dotyczy branży ubezpieczeniowej. Zleceniodawcy uznali, że w czasach powszechnego zagrożenia to właśnie zaufanie do podmiotów oferujących polisy może być najbardziej istotne dla konsumentów.
PZU zdeklasowało rywali
Niespodzianki nie było. W niepewnych czasach Polacy najbardziej ufają polisom oferowanym dużych, rozpoznawalnych graczy i z długim rynkowym stażem. Aż 47 proc. osób biorących udział w badaniu, poproszonych o wskazanie nazwy jednej firmy, która przychodzi im do głowy, gdy rozważają ubezpieczenia dla siebie, swoich bliskich lub swojej firmy wskazało PZU i długo, długo nic. Kolejna na liście AXA uzyskała jedynie 8 proc. wskazań.
Gdy poproszono respondentów, by sami wskazali firmę (mogli wymienić wiele nazw), również wymieniali PZU. Nazwa największego polskiego ubezpieczyciela pojawiła się w aż 65 proc. odpowiedzi. Na drugim miejscu znalazła się Warta z wynikiem 32 proc.
PZU jest marką rozpoznawaną przez 87 proc. Polaków (tyle osób biorących udział w badaniu deklaruje, że zna najstarszego polskiego ubezpieczyciela). Respondenci zaznaczyli, że PZU kojarzy im się głównie z polskim kapitałem, najdłuższym rynkowym stażem, stabilnością i solidnością.
Polisa życiowa najpopularniejsza
Badacze zapytali respondentów także o rodzaj polisy, jaką rozważają w dzisiejszych, niepewnych czasach pandemii. Okazuje się, że aż 45 proc. Polaków wybrałoby polisę na życie. Na drugim miejscu znalazło się ubezpieczenie nieruchomości, następnie pojazdy, a na czwartej pozycji uplasowała się polisa zdrowotna. Z badania wynika także, że aż 73 proc. badanych korzystało lub korzysta obecnie z jakiegoś produktu ubezpieczeniowego oferowanego przez PZU.
Badanie Social Changes dla wGospodarce.pl pokazuje, że Polacy wolą polegać na uznanych i sprawdzonych rozwiązaniach. Czasy pandemii nie sprzyjają nowym graczom.
Potwierdzają to także prognozy dotyczące wyników finansowych, które Grupa PZU przedstawi 10 września. Zdaniem analityków S&P Grupa PZU w przyszłości będzie rozwijać się szybciej niż jej zagraniczni konkurenci.