Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą Maison&Partners jednoznacznie wskazuje, kto rządzi w naszym handlu. 62 proc. Polaków najczęściej robi zakupy w Biedronce. Na drugim miejscu znalazła się sieć Lidl z proc. wskazań, a na trzecim - Tesco z 8 proc. Na kolejnych miejscach rankingu sklepów, gdzie Polacy najczęściej robią zakupy znalazły się jeszcze: Kaufland (7 proc.), Carrefour (4 proc.), Auchan (3 proc). Jeden procent zadeklarowało, że robi zakupy w polskiej sieci marketów Piotr i Paweł.
Polacy doceniają też ceny produktów sprzedawanych w Biedronce. Na pytanie: "Który sklep w twojej okolicy ma najlepsze ceny" - 52 proc. ankietowanych wskazało Biedronkę, po 9 proc. - Tesco i Kaufland, po 8 proc.- Lidl i Auchan, 4 proc. - Carrefour, po 1 proc. - E.Leclerc i sieć Piotr i Paweł.
Biedronka uzyskała też najwyższą ocenę pod względem najlepszej oceny - sieć tę wskazało 38 proc. ankietowanych. Kolejne miejsca zajęły: Auchan – 13 proc., Kaufland 12proc., Lidl – 11 proc., Tesco – 10 proc. Carrefour – 5proc., E.Leclerc - 3 proc. oraz Piotr i Paweł – 2 proc.
Biedronka jest prawdziwym gigantem polskiego handlu. Dysponuje największą ilością sklepów, ma ich w całym kraju ponad 2770, drugi pod tym względem Lidl ma ponad 600, trzecia sieć, czyli Tesco – ponad 400. 70 proc. dyskontów w Polsce to Biedronki.