BLIK

i

Autor: materiały prasowe

BLIK i IKO to standard rynkowy

2017-11-10 12:41

Aplikacje ułatwiające zarządzanie kontem bankowym to już standard. Banki prześcigają się w oferowaniu swoim klientom nowoczesnych rozwiązań, dzięki którym mogą mieć dostęp do swoich finansów 24 godziny na dobę z każdego miejsca na ziemi. Niektórym wydaje się nawet, że są prekursorami czegoś, co u innych dawno istnieje.

Trwa nieustająca rywalizacja o to, kto szybciej zaoferuje bardziej nowoczesne rozwiązania swoim klientom. Kilka banków, tylko w ciągu ostatnich tygodni informowało że za rok, dwa, pięć ich klienci będą obsługiwani najszybciej, bez wychodzenia z domu i z dostępem do unikalnych produktów i usług. Tysiące programistów codziennie łamią sobie głowę jak sprostać tym oczekiwaniom. A czasem wystarczy sięgnąć po gotowe rozwiązania, dostępne na rynku, które już wcześniej ktoś wymyślił. Znakomitym przykładem jest Polski Standard Płatności, który jest operatorem powszechnego dziś standardu płatności mobilnych BLIK. Spółkę, z inicjatywy PKO Banku Polskiego, stworzyło wspólnie 6 dużych banków: Alior Bank, Bank Millenium, BZ WBK, ING Bank Śląski, mBank i PKO, a później dołączyły kolejne. BLIK wykorzystuje najnowocześniejsze technologie i obejmuje swym zasięgiem 70 procent klientów banków. Polacy bardzo chętnie z niego korzystają - w 3. kwartale tego roku zapłacili BLIKIEM aż 8 milionów razy. Usługi płatnicze, które w założeniu mają się stać standardem rynkowym, najlepiej jest budować nie w pojedynkę, ale wspólnymi siłami.

PKO Bank Polski to zresztą przykład instytucji, która w ostatnich latach przeszła daleką drogę od giganta kojarzonego z tradycyjną bankowością do banku inwestującego i oferującego najnowocześniejsze technologie. Jako pierwszy zaoferował swoim klientom możliwość składania wniosków o 500 plus czy zakładania profilu zaufanego poprzez bankowość elektroniczną. Jest również twórcą aplikacji IKO - najlepiej ocenianej przez klientów spośród wszystkich aplikacji bankowych. Klient, który zainstaluje ją sobie w telefonie może skorzystać m.in. z funkcji czasowego blokowania karty, przydatnej np. gdy zostawia telefon w szafce na basenie, natychmiastowych przelewów na numer telefonu, także do klientów innych banków, jak również logowania odciskiem palca w telefonach z systemami Android i iOS. Można również, kilkoma kliknięciami na ekranie telefonu wykupić ubezpieczenie turystyczne nawet chwile przed podróżą, które zaczyna chronić od razu. Aktywnych aplikacji IKO jest w tej chwili ponad 1,8 mln - w ciągu roku ta liczba niemal się podwoiła.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze