Pandemia przyspieszyła rozwój internetu w Polsce
- W czasie pandemii konsumenci docenili niezawodność i wysoki poziom usług telekomunikacyjnych. Wzrost ruchu telekomunikacyjnego w czasie pandemii zastymulował niezbędne inwestycje w zwiększenie możliwości przepustowych sieci telekomunikacyjnych. Konsumenci zainwestowali w lepsze pakiety usług, lepsze oferty telekomunikacyjne - ocenia Jacek Niewęgłowski dyrektor ds. transformacji i spraw publicznych Cellnex Poland. Teraz jesteśmy w stanie zapłacić więcej firmom telekomunikacyjnym za lepszą jakość usług. Dzięki temu one mają więcej funduszy na swoje inwestycje i rozwój technologiczny. To bardzo ważne, bo nie udałoby się przetrwać pandemii i zachować ciągłości pracy w wielu firmach, gdyby nie dostępność do dobrego internetu. Firmy telekomunikacyjne, które nie oferowały dobrej jakości połączeń musiały szybko nadrobić zaległości inwestycyjne i postawić m.in. na światłowody i sieci bezprzewodowe (5G). Niestety, w Polsce wciąż mamy sporo tak zwanych białych plam, czyli obszarów, w których nie ma dostępu do internetu. To wciąż spory obszar do zagospodarowania przez firmy telekomunikacyjne.
Więcej w materiale wideo.