Usługa pocztowa w Kaufland
Przedstawiciele sieci sklepów Kaufland zaznaczyli w specjalnym oświadczeniu, że wychodzą na przeciw oczekiwaniom swoich klientów, którzy w dobie pandemii koronawirusa COVID-19 wyrażają dużo większą chęć robienia zakupów online. Stąd właśnie wziąć się miała potrzeba rozszerzenia działalności placówek pocztowych na całą sieć marketów firmy. Z danych udostępnionych przez konsorcjum wynika, że od wprowadzenia usługi w 100 sklepach w marcu zeszłego roku, klienci nadali w nich ponad 71 tysięcy paczek. Od początku pandemii sprzedaż e-commerce w Polsce wzrosła o niemal 35 proc. Pomimo odmrażania gospodarki i ponownego otwarcia galerii handlowych Polacy nadal bardzo chętnie kupują online. 74% konsumentów deklaruje, że nawet po zakończeniu pandemii utrzyma je na dotychczasowym poziomie, a 10% zamierza je zwiększyć.
Kaufland: Sklepy będą czynne w każdą niedzielę
- Od wielu lat misją sieci Kaufland jest ułatwianie klientom codziennych zakupów. Konsekwentnie stawiamy na koncept one-stop-shopping, dając kupującym dostęp do szerokiego wachlarza usług i produktów najemców naszych pasaży. Mamy świadomość, że to właśnie możliwość zrobienia kompleksowych zakupów oraz załatwienia wielu innych spraw w jednym miejscu, znacznie zwiększa komfort klientów. Dotyczy to także usług pocztowych – mówi Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
- Na rynku handlowym obserwujemy tendencję uruchamiania tego typu działalności, która jednocześnie stwarza możliwość prowadzenia sprzedaży w niedziele niehandlowe. Uważnie obserwujemy konkurencję oraz trendy i nie zamykamy się na żadne z rozwiązań, które będzie odpowiadać potrzebom naszych klientów – dodaje Marcin Łojewski.
Wdrożenie usług pocztowych pozwala sklepom na prowadzenie działalności również w niedziele niehandlowe, niezależnie od wielkości placówki – taką funkcję mogą pełnić zarówno sklepy osiedlowe, jak i duże dyskonty czy hipermarkety.