Przeciętnie za kilometr jazdy trzeba zapłacić od 1,80 do 2,40 złotego. Dzięki rosnącej popularności aplikacji mobilnych zmieniają się kryteria wyboru przewoźnika. Coraz częściej podróżni zamawiają taxi online. Niejednokrotnie o wyborze usługodawcy decyduje szybkość realizacji zamówienia oraz czas oczekiwania na taksówkę.
Zobacz też: Uber tymczasowo zakazany w Brnie. Jest decyzja sądu
Klienci zwracają uwagę nie tylko na kwotę do zapłaty, ale również – na opinie dotyczące firmy. A te są zamieszczane w internecie przez użytkowników urządzeń mobilnych i desktopów. Podróżni biorą oni pod uwagę zarówno jakość przejazdu, jak i obsługi.
Przeczytaj także: Czy to koniec Ubera w Polsce? Środowisko taksówkarzy domaga się zmian
Korzystny wpływ na ceny, z punktu widzenia klienta, ma działalność Ubera – głównego konkurenta taksówkarzy. Zarówno w przypadku przewozu osób, jak i usług taksówkarskich, warto pamiętać o tym, że w weekendy ceny mogą być wyższe, a ponadto taryfa nocna jest droższa od dziennej czy świątecznej. W taksówkach inny cennik może obowiązywać w strefie miejskiej, a inny – w podmiejskiej.
Może cię zainteresować: Uber ukrywał lokalizację kierowców, żeby unikać płacenia kar
Dodatkowym czynnikiem wpływającym na sprzedaż są promocje. Przykładowo, w październiku ur. MyTaxi udostępniało przejazdy za połowę ceny tym klientom, którzy zamówili taksówkę przez aplikację mobilną. Z kolei Uber wprowadził niższe stawki na wakacyjne przejazdy. Cennik Ubera przedstawiał się następująco:
Trzaśnięcie drzwiami (opłata początkowa): 4 zł
Stawka za kilometr: 1,30 zł
Opłata za minutę: 0,25 zł
W firmach taksówkarskich opłata zazwyczaj składa się z dwóch komponentów: opłaty początkowej (za trzaśnięcie drzwiami) i opłaty za każdy rozpoczęty kilometr. Niektórzy przewoźnicy ujednolicają stawki. Przykładowo, we wrocławskiej Play Taxi opłata za każdy kilometr wynosi 2,40 zł, bez względu na strefę i porę przejazdu.
Oprac. na podst. wyborcza.biz, playtaxi.pl, uberbloger.pl