E-papierosy

i

Autor: Shutterstock

E-palaczu! Dobre czasy właśnie minęły. Prezydent podpisał kontrowersyjną ustawę

2016-08-12 21:08

Wszyscy miłośnicy elektronicznych papierosów powinni zaznaczyć w swoich kalendarzach 11 sierpnia 2016 r. na czarno. Tego bowiem dnia prezydent Andrzej Duda złożył podpis pod ustawą - w dużym skrócie - zrównującą e-papierosy z tymi tradycyjnymi. Oznacza to chociażby, że palacze będą musieli pożegnać się z puszczaniem elektronicznego dymka w dowolnym miejscu. E-papierosów nie kupią też już niepełnoletni.

Jeszcze w lutym tego roku, kiedy regulacje stające się właśnie faktem, były tylko projektem, mocno krytykowali je przedsiębiorcy. Uważali oni, że polski rząd jest nadgorliwy, jeśli chodzi o wprowadzanie unijnej dyrektywy tytoniowej i nie powinien zrównywać e-papierosów z tradycyjnymi wyrobami. Apele nic jednak nie dały i ustawodawcy uchwalili nowe przepisy. Te zostały właśnie podpisane przez prezydenta i wejdą w życie w ciągu dwóch tygodni od ich ogłoszenia. Jakie są najważniejsze zmiany dla e-palaczy?

ZOBACZ TEŻ: Przedsiębiorcy krytykują dyrektywę tytoniową. „Zaszkodzi e-palaczom i rynkowi”

Przede wszystkim e-papierosów nie będą już mogli kupować niepełnoletni, a sprzedawcy takich wyrobów będą mieli prawo legitymować klientów, tak jak to się odbywa przy sprzedaży tradycyjnych papierosów w celu potwierdzenia wieku kupującego. Po drugie, co ważniejsze, będzie obowiązywał zakaz używania papierosów elektronicznych w miejscach objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych (np. przystanki autobusowe, restauracje bez palarni, szpitale, szkoły, obiekty sportowo-rekreacyjne itd.)! E-papierosy zgodnie z prawem będzie więc można palić tylko w wyznaczonych do tego miejscach.

ZOBACZ TEŻ: Nowe ostrzeżenia na opakowaniach papierosów [ZDJĘCIA]

Elektronicznych papierosów oraz pojemników z płynem zawierającym nikotynę do ponownego ich napełniania nie będzie można sprzedawać przez internet. Zakazana będzie także reklama i promocja e-papierosów oraz pojemników zapasowych. W tym przypadku ustawodawcy jasno określają, że pod tymi hasłami nie kryją się tylko klasyczne reklamy, ale także publiczne rozdawanie wyrobów, organizowanie degustacji oraz premiowanej sprzedaży.

Źródło: prezydent.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze