Wsparcie finansowe dla polskich sprzedawców w ramach programu ERLI Campaigns
Platforma ERLI.pl to jedyny na rynku marketplace, który oferuje sprzedawcom rewolucyjny model biznesowy pozwalający na radykalnie obniżenie kosztów działania sklepu online. Składają się na nie m.in. koszty reklamy w internecie, obsługa dostaw i procesowanie płatności. Dzięki czemu merchanci mogą prowadzić działalność z zyskiem, oferując przy tym klientom najniższe ceny. Model został przygotowany w oparciu o rozwiązania oferowane przez liderów kluczowych segmentów usług dla e-commerce: InPost (logistyka), Google (rozwiązania reklamowe) oraz PayU (płatności). Celem projektu, który został uruchomiony wraz z partnerami platformy na początku września br., jest wsparcie polskich przedsiębiorców w czasach podwyżek cen energii oraz wysokiej inflacji. W ramach inicjatywy ERLI.pl pokrywa koszty dostaw i płatności, a ponadto platforma przeznaczyła 50 mln zł na wsparcie reklam online w Google, które teraz zwiększa o dodatkowe 10 mln zł.
„Opracowując nasz program chcieliśmy odciążyć sprzedawców z głównych kosztów, które obniżają ich zyski w codziennej działalności w e-commerce. Dlatego skupiliśmy się na trzech obszarach, które naszym zdaniem są kluczowe, tj. reklama w internecie, dostawy oraz płatności. Właśnie dlatego do naszej inicjatywy zaprosiliśmy liderów tych segmentów, Google, InPost oraz PayU, sami dodatkowo przeznaczając 50 mln zł na wsparcie merchantów w postaci kuponów na Google Ads. Wraz z naszymi koalicjantami chcemy sprawić, aby gwałtowne wzrosty cen nie były, aż tak odczuwalne zarówno dla sprzedających jak i kupujących na naszej platformie ERLI.pl. Zauważyliśmy bowiem, w 3 kwartale tego roku spadek średniej wartości koszyka wśród naszych klientów – nawet o 11 %, a także mniejsze zainteresowanie produktami premium, niż jeszcze rok temu” – mówi Adam Ciesielczyk, Prezes ERLI.pl i dodaje: Z tego też powodu, nasz program spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego nie wykluczamy, że w przyszłości będziemy wspierać naszych merchantów podobnymi inicjatywami. Obecnie wykorzystane zostało już 43 z 50 mln zł, jakie zostały przeznaczone na wsparcie ich aktywności reklamowej w internecie. Postanowiliśmy również przekazać dodatkowe 10 mln zł do końca roku, do wykorzystania dla nowych i obecnych sprzedawców będących na naszej platformie, a którzy jeszcze nie skorzystali z programu. Warto się pospieszyć, ponieważ o udzielenie wsparcia decyduje kolejność zgłoszeń, do wyczerpania budżetu.”
Wzrosły koszty prowadzenia działalności e-sklepów. Sprzedawcy otrzymają wsparcie
W dobie wysokich cen i galopującej inflacji, które są pochodną podwyżek cen energii oraz wzrostu kosztów funkcjonowania przedsiębiorstw rynek zakupów konsumenckich online również mierzy się z falą podwyżek. W związku z tym sprzedawcy poszukują możliwości do ograniczenia kosztów e-commerce’owej działalności. Z kolei klienci widząc rosnące ceny produktów (w niektórych przypadkach nawet o 100% r/r), poszukują miejsc, w których cena danego produktu będzie najniższa. Odpowiedzią na te potrzeby jest model funkcjonowania ERLI.pl, który jako jedyny marketplace na rynku proponuje sprzedającym możliwość obniżenia kosztów sprzedaży przy jednoczesnym dostępie do dużej liczby kupujących.
„W ostatnim czasie koszty prowadzenia działalności e-sklepów znacznie wzrosły. Powoduje to, że działalność w handlu online jest niemal tak samo kosztowna, co prowadzenie punktu sprzedaży stacjonarnej. Z tego względu sprzedający są zmuszani na przerzucenie zwiększonych kosztów na kupujących, wciąż podnosząc ceny, przez co e-commerce traci de facto swoją kluczową cechę konkurencyjną. Dlatego powstała nasza platforma ERLI.pl, marketplace z niskimi prowizjami, dzięki któremu sklepy, mają niższe koszty, a przy tym mogą oferować niskie ceny kupującym. Nasz model funkcjonowania jest prosty: niższe koszty – niższe ceny – większa sprzedaż – większy zysk dla sprzedawcy i większe zadowolenie konsumenta” – zauważa Adam Ciesielczyk i dodaje: „Od początku powstania ERLI.pl staramy się obniżać koszty zarówno dla sprzedawców, jak również dla klientów. Stąd też, wprowadziliśmy m.in. darmową dostawę już od kwoty 39 zł. To nie jest jednorazowe działanie, ale długofalowa strategia, którą zamierzamy konsekwentnie prowadzić i rozwijać budując e-commerce przyszłości. Potwierdzeniem tego, że obraliśmy słuszny kierunek jest nasza dynamika wzrostu, która w tym momencie osiągnęła poziom 360%.”.