W sklepach stacjonarnych dostęp do niektórych usług może być obecnie ograniczony. MediaMarktSaturn intensywnie pracuje nad tym, aby wszystkie usługi jak najszybciej były ponownie dostępne bez ograniczeń. Firma będzie informowała o dalszych działaniach, czytamy w komunikacie.
W wyniku ataku ucierpieć miały m.in. systemy sprzedaży, kontroli, ustalania cen czy fakturowania. Na ten moment nie wiadomo, czy nie doszło do wycieku danych, co w przypadku sklepu zawsze jest bardzo ryzykowne dla jego klientów.
Jako że mamy do czynienia z atakiem typu ransomware istnieje prawdopodobieństwo, że w ręce cyberprzestępców mogły wpaść dane użytkowników sklepu. Nie zostało to jednak potwierdzone, dlatego będąc klientem sklepu nie powinniśmy panikować. Eksperci radzą żeby zapobiegawczo zmienić dane logowania do naszego konta w sklepie internetowym, szczególnie gdy korzystamy z nich także w innych serwisach.