Halloween to święto, które przywędrowało do nas z USA. Obchodzi się je 31 października. Coraz częściej Polacy z tej okazji organizują imprezy, a dzieci w przebraniach pukają od drzwi do drzwi, krzycząc: cukierek albo psikus. Coraz śmielej do tego dnia przygotowują się także rozmaite sklepy i firmy.
Tymczasem okazuje się, że co czwarty Polak celebruje Halloween i uczestniczy w wieczornych imprezach organizowanych z tej właśnie okazji. Z raportu przeprowadzonego na zlecenie firmy finansowej Wonga Polska wynika, że dla 18 proc. Polaków Halloween wiąże się z wydatkami. Na ten cel zamierzają przeznaczyć nawet 100 zł (12 proc. pytanych). W koszyku zakupów znajdą się: napoje i jedzenie (37 proc. pytanych to kupi) oraz dekoracje (33 proc.). Gotowy kostium zamierza kupić 15 proc. ankietowanych, a 14 proc. badanych planuje pójść na płatną imprezę, a nie na domówkę.
Jednak nasze wydatki ponoszone na Halloween i tak są dość skromne. Dla porównania, Amerykanie przeznaczą na wydatki związane tym świętem łącznie ponad 8,6 mld dolarów.
Źródło; dlahandlu.pl