INNOWACJE w służbie klientowi

i

Autor: Shutterstock

INNOWACJE w służbie klientowi

2020-03-31 17:02

Świat się zmienił w ostatnich latach. Postęp wyraźnie widać w bankach. Bankowość internetowa, bankowość mobilna (na smartfonie), płacenie zegarkiem czy technologiczne nowinki takie jak zakładanie konta na selfie, bez wychodzenia z domu… To tylko główne nowości. Innowacje to większa wygoda bankowania i większe bezpieczeństwo, dlatego warto się do nich przyzwyczaić.

Wizyta w oddziale banku? Teraz tylko w ostateczności! Wszystko można załatwić zdalnie – założyć konto, wziąć pożyczkę, opłacić ratę kredytu, zrobić rachunki, zapłacić za zakupy internetowe… XXI w. włączył w bankach cyfrowe przyspieszenie.

TECHNOLOGICZNE NOWOŚCI

Liderem innowacyjności wśród polskich banków jest Bank Pekao, który uruchomił pierwszy w Polsce bankomat i wprowadził pierwszą na polskim rynku kartę kredytową.. Jego klienci jako pierwsi w kraju mogli także skorzystać z bankowości internetowej. Pekao otworzył także pierwszy dom maklerski. W ostatnich latach też jest pionierem technologicznych nowinek – aplikacja PeoPay była pierwszą w Polsce bankowością mobilną, którą można było obsługiwać na smartfonie. Teraz Pekao z powodzeniem stosuje biometrię, jedną z najnowocześniejszych metod automatycznego rozpoznawania ludzi na podstawie ich cech fizycznych, np. w Pekao potwierdzimy swoją tożsamość odciskiem palca lub zdjęciem twarzy – selfie.

BIOMETRIA – WYGODA I BEZPIECZEŃSTWO

W Banku Pekao (wprowadził tę usługę, a jakże, jako pierwszy w Polsce) można otworzyć sobie konto na selfie. Bez wizyty w oddziale możemy zostać posiadaczami rachunku bankowego, jedynie na podstawie zdjęcia zrobionego samemu sobie. Dla weryfikacji trzeba też wysłać do banku zdjęcie naszego dowodu osobistego. Wszystkie formalności trwają zaledwie 10 min. I to bez wychodzenia z domu, nawet bez wstawania z ulubionej kanapy. To ogromna wygoda i oszczędność czasu, bo nie trzeba iść do oddziału banku, a tym bardziej – bo bywa to znacznie bardziej kłopotliwe - czekać na kuriera, który przywiezie umowę.

Nie tylko o wygodę tu chodzi. Biometria zmniejsza ryzyko oszustwa, dzięki niej trudniej się pod nas podszyć. Konto na selfie to nie jedyny sposób na wykorzystanie biometrii. Coraz większą popularnością cieszą się również logowanie do aplikacji PeoPay oraz zatwierdzanie przelewu za pomocą odcisku palca.

CYFROWA REWOLUCJA

Bank Pekao nie mówi ostatniego słowa, lecz wybiega myślą w przód. W ciągu najbliższych trzech lat zaplanował ponad 30 projektów związanych z zaawansowaną analityką danych obejmujących np. proces kredytowy, cross-selling (sprzedaż uzupełniających się produktów, np. konto i ubezpieczenie) czy zindywidualizowane podejście do wyceny produktów. Już dziś na rzecz banku pracują roboty. W 2019 r. wykonały one aż 2 mln zadań!

Bank Pekao udostępnił w listopadzie 2019 r. nową odsłonę bankowości internetowej Pekao24. Z kolei w kwietniu 2020 r. wystartuje nowa wersja aplikacji mobilnej PeoPay 3.0. Po co takie zmiany? Bo takie są oczekiwania klientów, których liczba rośnie lawinowo. Bank zakłada, że w 2022 r. aż 70 proc. klientów będzie korzystało z bankowości mobilnej (dzisiaj jest to ok. 40 proc.). Tą drogą będziemy otwierać konta (33 proc.) i brać pożyczki (60 proc.).

Nic dziwnego – z bankowości mobilnej, tak jak i z internetowej – możemy skorzystać wszędzie tam, gdzie mamy zasięg internetu. Nie tylko w domu, ale także na działce czy w podróży. A smartfon zawsze przecież mamy przy sobie.

BANKOWANIE Z ASYSTENTEM

Aplikacja Banku Pekao PeoPay pozwala również na korzystanie z Asystenta Google’a (głosowa obsługa telefonu). Jak to działa? Wywołujemy asystenta w telefonie i głosowo wydajemy mu polecenie, np.: „Wyszukaj przelew między rachunkami wPeoPay”. Wtedy asystent uruchomia aplikację i pokazuje nam formatkę przelewu na rachunek własny. Musimy się tylko zalogować i uzupełnić odpowiednie informacje.

Mając PeoPay, zapłacimy zbliżeniowo nie tylko kartą płatniczą, lecz także smartfonem i to na całym świecie. Nie musimy się przy tym martwić opłaceniem marży za wymianę walut. Możemy też używać kodu BLIK we wszystkich sklepach czy punktach oznaczonych logo BLIK. Czy może być wygodniej?

 

 

PEKAO SA

i

Autor: Materiały Promocyjne

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze