Promocje dla urlopowiczów 500+
W pierwszych dniach funkcjonowania nowego programu niemal 10% wszystkich bonów turystycznych było realizowanych za pośrednictwem strony Travelist.pl – podaje portal.
- Sprzedajemy głównie oferty polskie, a rodziny z dziećmi zawsze stanowiły dla nas jedną z najważniejszych grup docelowych. Dlatego bardzo intensywnie przygotowywaliśmy się do obsługi nowych bonów turystycznych i robiliśmy wszystko, by ruszyć z ich realizacją w momencie wejścia w życie programu. Badaliśmy nastroje i potrzeby naszych klientów, wprowadzaliśmy niezbędne rozwiązania techniczne, prowadziliśmy kampanię informacyjną, przygotowaliśmy też specjalną promocję „10% extra” dla wszystkich, którzy zdecydują się wykorzystać bon na naszej stronie. Dzięki temu mogliśmy jako pierwsi spośród dużych portali rezerwacyjnych zapewnić kompleksową możliwość realizacji bonów, a przy tym już na starcie zaproponować klientom największą na rynku liczbę rodzinnych hoteli, w których mogą tymi bonami zapłacić – tłumaczy prezes Travelist.pll Tomasz Piszczako.
Polacy rezerwują więcej pobytów rodzinnych dzięki 500+
Na dzień dzisiejszy osoby odwiedzające stronę Travelist.pl mają do wyboru ponad 330 hoteli z całej Polski, w których mogą zrealizować bon 500+. Są one wyraźnie oznaczone i posiadają odpowiednio przystosowane opcje płatności. To ponad 40% wszystkich ofert dostępnych w serwisie i liczba ta z każdym dniem rośnie – podobnie jak liczba rezerwacji z bonem, których na Travelist.pl było już ponad 1,5 tys. Co niezwykle istotne, aż jedna piąta z nich została w całości opłacona środkami z bonu, czyli de facto nie doszłaby do skutku, gdyby nie dodatkowe środki z rządowego programu. Jeśli natomiast weźmiemy pod uwagę rezerwacje, w których minimum połowa wartości przypada na bon, wskaźnik ten rośnie do ponad 60%. Oznacza to, że 500 plus skłania tysiące Polaków do rezerwowania pobytów, na które prawdopodobnie w ogóle by się nie zdecydowali, gdyby nie wsparcie ze strony państwa. Widać to również po wzroście liczby rezerwacji z dostawkami, które w ciągu pierwszych dni sierpnia stanowiły aż 40% wszystkich pobytów rezerwowanych na Travelist.pl – to o 20% więcej niż w analogicznym okresie rok temu.
Wyjazd z bonem - jeszcze w sierpniu
Dzięki bonom rezerwujemy więcej – i chcemy cieszyć się tym dodatkowym wypoczynkiem jak najszybciej. Najlepiej jeszcze w sierpniu. Według badania przeprowadzonego przez Travelist.pl w połowie lipca - blisko 60% respondentów planowało zrealizować bon turystyczny w trakcie tegorocznych wakacji. Dane transakcyjne z pierwszych dni sierpnia pokazują jednak, że odsetek rezerwacji z bonem dokonanych na terminy wakacyjne sięga aż 90%. To o 7% więcej niż w przypadku rezerwacji bez bonu w tym samym okresie – a przy tym niepodważalny dowód na to, że dla rodzin z dziećmi „wakacje są najważniejsze”.
Interesujące mogą być również inne rozbieżności między deklaracjami a rzeczywistym zachowaniem konsumentów. O ile bowiem odsetek planowanych wyjazdów z bonem nad morze i w góry w dużej mierze zgadza się z faktycznie rezerwowanymi kierunkami, o tyle w przypadku city breaków mamy do czynienia z różnicą ponad 15 punktów procentowych – tylko 5% osób deklarowało wykorzystanie bonu na wyjazd do miasta, natomiast aż 21% rzeczywiście go na to wykorzystuje.
Kierunek - Trójmiasto, Kraków i Karkonosze
Polacy planujący wyjazd z bonem do miasta preferują konkretne kierunki. Jakie hotele na stronie Travelist.pl cieszą się największą popularnością wśród beneficjentów bonu? Zdecydowanie wygrywa Trójmiasto – aż 6 z 10 obiektów najchętniej rezerwowanych z bonem turystycznym mieści się w Gdańsku lub Sopocie. Poza tym klienci Travelist.pl wybierają rodzinne hotele w innych częściach Wybrzeża (Niechorze, Ustka, Kołobrzeg), na Mazurach, w Szklarskiej Porębie, ale też w Krakowie, Wrocławiu czy Kazimierzu Dolnym. Nie sposób jednak wskazać ewidentnych hitów lata z bonem – pierwsza dwudziestka obiektów na liście to zaledwie 42% wszystkich rezerwacji z wykorzystaniem 500+. Polskie rodziny wiedzą, czego chcą na wakacje i świadomie tego szukają.