Każdy jednoślad powinien być wyposażony: z przodu w białe lub żółte selektywne światło pozycyjne, a z tyłu – w czerwone światło pozycyjne. Dodatkowo, z tyłu roweru należy zamontować światło odblaskowe czerwone w kształcie, który nie może być trójkątny. Obligatoryjnie można wyposażyć się w przedni odblask, ale nie jest on obowiązkowy. Przednie i tylne światła pozycyjne mogą migać. Światła odblaskowe powinny być widoczne w nocy z odległości 150 metrów, przy założeniu, że występuje dobra przejrzystość powietrza.
Zobacz też: Rowerem na majówkę. Green Velo ma 2 tys. km [ZDJĘCIA]
Uczestnicy ruchu drogowego mają obowiązek stosować się do przepisów określonych w ustawie Prawo o ruchu drogowym. Aktem wykonawczym do tej ustawy, zwanej popularnie Kodeksem drogowym, jest Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów. 11 kwietnia 2015 r. zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 9 kwietnia 2015 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości grzywien nakładanych w drodze mandatów karnych za wybrane rodzaje wykroczeń. Zgodnie z rozporządzeniem, za jazdę na rowerze po zmroku bez przedniego światła pozycyjnego i tylnych świateł odblaskowych można dostać mandat w wysokości 50 złotych.
Oprac. na podst. czasopismo.legeartis.org, dziennikustaw.gov.pl, trasymasy.pl