Jurek Owsiak podczas finału WOŚP

i

Autor: AKPA

Awantura wokół TV Republika

Jerzy Owsiak o firmach wspierających TV Republikę: mocne stanowisko szefa WOŚP

"Muszą wybrać" - tak szef WOŚP Jerzy Owsiak postawił sprawę reklamodawcom TV Republika. Podczas konferencji podsumowującej 33. Finał fundacji ogłosił, że nie będzie współpracować z firmami, które emitują reklamy w tej stacji. O sprawie zrobiło się głośno po tym, jak telewizja odmówiła wyemitowania spotu jednego z partnerów WOŚP, powołując się na niezgodność z linią programową.

Spis treści

  1. Bezprecedensowa deklaracja Owsiaka
  2. Reakcje reklamodawców po deklaracji Owsiaka
  3. Lidl podejmuje decyzję
  4. Opinie branży reklamowej
  5. Dokonania WOŚP

Bezprecedensowa deklaracja Owsiaka

"Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami" - powiedział Jerzy Owsiak podczas konferencji prasowej. Szef WOŚP zaznaczył również, że materiały emitowane w tej stacji przyczyniły się do kierowania gróźb pod jego adresem.

Reakcje reklamodawców po deklaracji Owsiaka

W grudniu 2024 roku w TV Republika emitowano reklamy 72 reklamodawców, wśród nich znalazły się takie firmy jak MediaMarkt, Lidl czy Polkomtel. MediaMarkt już zajął stanowisko w tej sprawie, podkreślając, że kieruje się "wyłącznie obiektywnymi kryteriami biznesowymi i potencjałem zasięgowym poszczególnych kanałów mediowych". Firma zadeklarowała również, że przyjmuje neutralną pozycję wobec bieżących sporów. Portal Press.pl zwrócił się także o komentarz do Lidl Polska.

Lidl podejmuje decyzję

Sieć Lidl poinformowała, że "nie przewiduje dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji" w przypadku braku porozumienia między fundacją a TV Republika. Firma ujawniła również, że obecne świadczenia reklamowe w TV Republika zostały wykupione do końca marca. Sieć przypomniała także, że stacja emitowała spoty dotyczące zbiórek WOŚP w sklepach Lidl Polska zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku.

Opinie branży reklamowej

Przedstawiciele branży reklamowej, cytowani przez Press.pl, wyrażają wątpliwości co do możliwości praktycznej realizacji zapowiedzi szefa WOŚP. Ewa Góralska z Mediahub zwraca uwagę na wzrost oglądalności TV Republika oraz fakt, że rezygnacja z pakietu zawierającego tę stację oznaczałaby również wycofanie się z innych kanałów telewizyjnych.

Dokonania WOŚP

Warto przypomnieć, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy działa od 1993 roku i w tym czasie zebrała łącznie 2,3 mld złotych, za które zakupiono 74,5 tysięcy urządzeń medycznych. W tegorocznym 33. Finale zadeklarowana kwota zbiorki wyniosła 178 531 625 zł, przy czym ostateczny wynik zostanie ogłoszony 26 marca. Środki z tegorocznej zbiórki zostaną przeznaczone na doposażenie placówek medycznych zajmujących się leczeniem dzieci z chorobami nowotworowymi, w tym 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów oraz kilkunastu innych specjalistycznych ośrodków.

WOŚP 2025. Światełko do nieba, występy artystyczne i drifty w Olsztynie
Super Biznes SE Google News
Autor:
Seniorzy z Nowego Sącza tańczyli hio-hop na WOŚP
QUIZ PRL. Szybko, tanio i po drodze. Czy pamiętasz, co kupowałeś w kioskach RUCHU?
Pytanie 1 z 15
W którym roku powstał pierwszy kiosk Ruchu?
QUIZ PRL. Szybko, tanio i po drodze. Czy pamiętasz, co kupowałeś w kioskach Ruchu?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze