Jerzy Owsiak o firmach wspierających TV Republikę: mocne stanowisko szefa WOŚP

"Muszą wybrać" - tak szef WOŚP Jerzy Owsiak postawił sprawę reklamodawcom TV Republika. Podczas konferencji podsumowującej 33. Finał fundacji ogłosił, że nie będzie współpracować z firmami, które emitują reklamy w tej stacji. O sprawie zrobiło się głośno po tym, jak telewizja odmówiła wyemitowania spotu jednego z partnerów WOŚP, powołując się na niezgodność z linią programową.

Jurek Owsiak podczas finału WOŚP

i

Autor: AKPA

Bezprecedensowa deklaracja Owsiaka

"Jeżeli jakakolwiek firma chce z nami współpracować i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać. Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami" - powiedział Jerzy Owsiak podczas konferencji prasowej. Szef WOŚP zaznaczył również, że materiały emitowane w tej stacji przyczyniły się do kierowania gróźb pod jego adresem.

Reakcje reklamodawców po deklaracji Owsiaka

W grudniu 2024 roku w TV Republika emitowano reklamy 72 reklamodawców, wśród nich znalazły się takie firmy jak MediaMarkt, Lidl czy Polkomtel. MediaMarkt już zajął stanowisko w tej sprawie, podkreślając, że kieruje się "wyłącznie obiektywnymi kryteriami biznesowymi i potencjałem zasięgowym poszczególnych kanałów mediowych". Firma zadeklarowała również, że przyjmuje neutralną pozycję wobec bieżących sporów. Portal Press.pl zwrócił się także o komentarz do Lidl Polska.

Lidl podejmuje decyzję

Sieć Lidl poinformowała, że "nie przewiduje dalszych emisji spotów reklamowych we wskazanej stacji" w przypadku braku porozumienia między fundacją a TV Republika. Firma ujawniła również, że obecne świadczenia reklamowe w TV Republika zostały wykupione do końca marca. Sieć przypomniała także, że stacja emitowała spoty dotyczące zbiórek WOŚP w sklepach Lidl Polska zarówno w ubiegłym, jak i bieżącym roku.

Opinie branży reklamowej

Przedstawiciele branży reklamowej, cytowani przez Press.pl, wyrażają wątpliwości co do możliwości praktycznej realizacji zapowiedzi szefa WOŚP. Ewa Góralska z Mediahub zwraca uwagę na wzrost oglądalności TV Republika oraz fakt, że rezygnacja z pakietu zawierającego tę stację oznaczałaby również wycofanie się z innych kanałów telewizyjnych.

Dokonania WOŚP

Warto przypomnieć, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy działa od 1993 roku i w tym czasie zebrała łącznie 2,3 mld złotych, za które zakupiono 74,5 tysięcy urządzeń medycznych. W tegorocznym 33. Finale zadeklarowana kwota zbiorki wyniosła 178 531 625 zł, przy czym ostateczny wynik zostanie ogłoszony 26 marca. Środki z tegorocznej zbiórki zostaną przeznaczone na doposażenie placówek medycznych zajmujących się leczeniem dzieci z chorobami nowotworowymi, w tym 18 oddziałów dziecięcych, 17 hospicjów oraz kilkunastu innych specjalistycznych ośrodków.

WOŚP 2025. Światełko do nieba, występy artystyczne i drifty w Olsztynie
Super Biznes SE Google News
Seniorzy z Nowego Sącza tańczyli hio-hop na WOŚP
QUIZ PRL. Szybko, tanio i po drodze. Czy pamiętasz, co kupowałeś w kioskach RUCHU?
Pytanie 1 z 15
W którym roku powstał pierwszy kiosk Ruchu?
QUIZ PRL. Szybko, tanio i po drodze. Czy pamiętasz, co kupowałeś w kioskach Ruchu?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki