KNF zadecydowała w sprawie Cinkciarza
KNF cofnęła zezwolenie na świadczenie usług płatniczych spółce Conotoxia działającej przez agentów Cinkciarz. pl i Cinkciarz. pl Marketing. Decyzja Komisji była jednogłośna.
Komisja wyjaśniła, że na podstawie przeprowadzonego postępowania administracyjnego i ustaleń nadzorczych uznano, że Conotoxia "nie zapewnia ostrożnego i stabilnego zarządzania działalnością w zakresie usług płatniczych".
Poinformowano również, że czynnikiem kluczowym dla decyzji było "niewypełnianie przez Spółkę obowiązków ustawowych związanych z ochroną środków pieniężnych przyjętych od użytkowników usług płatniczych na poczet wykonania transakcji płatniczych". Dodano, że decyzja KNF jest natychmiast wykonalna. Następstwem decyzji będzie wykreślenie spółki z prowadzonego przez KNF rejestru dostawców usług płatniczych i wydawców pieniądza elektronicznego, wraz z jej agentami Cinkciarz. pl i Cinkciarz. pl Marketing.
Co decyzja KNF oznacza dla klientów Cinkciarza?
Conotoxia od chwili doręczenia jej decyzji musi zaprzestać - również przez agentów - zawierania nowych umów o prowadzenie rachunku płatniczego, przyjmowania wpłat lub transferów na wszystkie rachunki płatnicze przez nią prowadzone. Zaznaczono, że firma musi uniemożliwić dokonywania wpłat za pośrednictwem platformy internetowej lub innych narzędzi.
Do czasu rozliczenia zobowiązań wobec posiadaczy rachunków płatniczych, Conotoxia ma umożliwić im wypłaty z rachunków środków lub transferów na rachunki płatnicze prowadzone u innych dostawców, a do 31 grudnia br. rozwiązać wszystkie stosunki prawne wynikające z zawartych umów o świadczenie przez nią usług płatniczych, zaspokajając tym samym wszelkie roszczenia z tego tytułu - dodano.
- Cinkciarz.pl, którego działalność jako kantoru internetowego nie jest regulowana i nie podlega nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego, może nadal świadczyć usługi w zakresie wymiany walut - wyjaśnia w odpowiedzi na pytania money.pl rzecznik KNF Jacek Barszczewski.
Skargi klientów na Cinkciarza
We wtorek KNF informowała, że prowadzi czynności po skargach klientów dotyczących realizacji usług wymiany walut przez kantor Cinkciarz. pl. UOKiK przekazał również, że otrzymał 13 skarg klientów dotyczących firmy. Jak wynika z doniesień medialnych, w ostatnich dniach klientów serwisu Cinkciarz. pl dotykają opóźnienia w realizacji wymiany walut i przekazów pieniężnych. Klienci – jak wynika z tych relacji - są informowani o usterce, która powinna zostać naprawiona do końca października.
Polecany artykuł: