Cyber Monday to internetowa kontynuacja wielkich przedświątecznych wyprzedaży, które rozpoczęły się w sklepach stacjonarnych w Black Friday. Dzień ten wypada w pierwszy poniedziałek po obchodzonym w Stanach Zjednoczonych Święcie Dziękczynienia, czyli w tym roku 27 listopada. Można więc powiedzieć, że Cyber Monday to taki Black Friday tylko w sklepach internetowych.
Sprawdź także: Połowa Polaków kupi prezenty świąteczne w Black Friday i Cyber Monday
Skąd się wziął Cyber Monday?
Cyber Monday powstał na bazie obserwacji zachowań konsumentów przez sprzedawców i ekonomistów. Okazało się, że klienci zaczynając zakupy w Czarny Piątek i kontynuują je nawet do poniedziałku, kiedy będąc w pracy, przeglądają asortyment e-sklepów. Cyber Monday to odpowiedź sprzedawców internetowych na falę zakupów, która obserwowana jest podczas Black Friday w placówkach stacjonarnych.
Czytaj też: Jak mądrze kupować na promocjach?
Z promocji skorzysta co czwarty Polak
Ogromne zainteresowanie tym wydarzeniem możemy zaobserwować w Stanach Zjednoczonych, gdzie według statystyk NRF w 2016 r. Amerykanie wydali 6,6 mld dol. (23,8 mld zł). Jak pokazują badania „Market Track's 2017 Shopper Insight Series Survey" zrealizowanego przez firmę Accenture, ze zniżek oferowanych przez e-handlowców podczas „Cyber Monday" skorzysta co czwarty badany Polak.
Zobacz również: Tydzień darmowej wysyłki na Allegro
Źródło: Superbiz.pl, kapitalni.org