W Polsce spośród dań głównych niezaprzeczalnie panuje burger i “przyległości”. Jednak zaraz po nich na podium plasują się margherita, pad thai i… pierogi ruskie. O ile pierwsze dwa wybory nie budzą zaskoczenia, to trzeci już jak najbardziej. Czyżby zamknięci we własnym lokum zaczęliśmy odczuwać rzewne wspomnienia za babciną kuchnią? Być może, bo pierwszą “dziesiątkę” zamyka schabowy, a wśród zup królują klasyczna pomidorowa i rosół. Jednocześnie, wydaje się, że Polacy wypatrują wschodnich smaków, sięgając po ayran - drugi najpopularniejszy z zamawianych napoi, zaraz po coli. Z kolei trzecią lokatę na pudle, wśród wspomnianych wcześniej zup, zamyka tajska Tom Yum. Dla porównania we Francji, Włoszech i Szwecji najchętniej wybieraną zupą jest miso.
ZOBACZ KONIECZNIE: Kiedy zostaną otwarte restauracje, bary, kawiarnie, bistra i fast foody? Podano datę!
Ay, caramba!
Ponadto, Polacy najwyraźniej podążają za trendami zza wielkiej wody, celebrując tzw. Taco Tuesdays, czyli Taco wtorki. Jak pokazują dane Uber Eats tego dnia tygodnia zamówienia z kategorii kuchni meksykańskiej są składane częściej o 123 proc. niż w pozostałe. Co więcej, tylko we wtorki najchętniej po środkowoamerykańskie specjały sięgają wegetarianie - tego dnia najpopularniejszym nadzieniem taco jest vege chilli lub falafel. Podczas, gdy w inne dni użytkownicy Uber Eats sięgają po drób i jagnięcinę.
Na dobry początek dnia
Ciekawą tendencją, wynikającą z możliwości składania zamówień już we wczesnych godzinach porannych, jest popularność menu śniadaniowego. Większość z nas ma świadomość, iż pierwszy posiłek powinien zapewniać maksimum energii na nadchodzący dzień. Potwierdzają to zamówienia. Najwyższą lokatę w tej kategorii zajmuje Kiełburger, a po nim plasuje się Peanut Butter Protein Bowl, czyli wysokobiałkowe danie składające się z kakao, masła i mleka orzechowego oraz bananów. Dalej w rankingu znajdują się croissant, koszyk warszawski (zestaw, zawierający pastę jajeczną, twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem, świeże warzywa i pieczywo) i jajecznica z trzech jaj. Każda z opcji bogata jest w węglowodany i aminokwasy - wygląda na to, że Polacy wiedzą, co dam im solidną dawkę energii.
CZYTAJ TAKŻE: Kiedy pójść na zakupy? Gdzie nie ma kolejek? Sprawdź!
Natomiast Francuzi zdają się kierować patriotyzmem przy pierwszym posiłku w ciągu dnia. Wśród ich najpopularniejszych wyborów znajdują się Pain au chocolat, czyli miękkie ciasto nadziewane czekoladą, a w dosłownym tłumaczeniu chleb z czekoladą, croissant oraz drożdżówki z rodzynkami.
Na osłodę trudnych chwil
Jak wiadomo słodkości pomagają w trudnych sytuacjach, a przynajmniej lubimy sobie tak mówić. Jakie desery wybieramy najczęściej? W tej kategorii Polacy nie mają żadnych obostrzeń geograficznych. Pierwszą trójkę reprezentują tiramisu (najpopularniejsze również we Francji, Szwajcarii i Belgii), baklava i brownie. Z kolei Brytyjczycy najchętniej sięgają po triple choc cookies - ciasteczka z trzema rodzajami czekolady, naleśniki z syropem i donuty.
Najpopularniejsze dania podczas kwarantanny w Polsce:
● TOP 5 dań obiadowych
1. Burger
2. Pad thai
3. Pizza Margherita
4. Pierogi Ruskie
5. Butter Chicken
● TOP 5 zup:
1. Pomidorowa
2. Rosół
3. Tom yum
4. Bulion wołowo-wieprzowy z marynowaną i szarpaną wieprzowiną oraz jajkiem
5. Wonton
● TOP 5 deserów:
1. Tiramisu
2. Baklawa
3. Brownie
4. Cannoli
5. Pączek z lukrem
Od początku trwania pandemii koronawirusa Uber i Uber Eats wspierają lokalne społeczności we wszystkich państwach, gdzie dostępne są obie aplikacje. W ramach działań pomocowych amerykańska spółka przekazała m.in. 10 tys. darmowych przejazdów dla pracowników opieki medycznej w Polsce i 10 mln na całym świecie, a także, wraz z siecią McDonald’s i Costa Coffee, włączyła się do inicjatywy #wzywamyposilki, dowożąc darmowe jedzenie do placówek opieki zdrowia. Firma zaoferowała również wszystkim kierowcom i dostawcom zwrot kosztów za środki ochrony osobistej i przygotowała specjalną komunikację w zakresie bezpieczeństwa adresowaną do nich, jak również użytkowników aplikacji. Ponadto, Uber Eats wprowadził szereg rozwiązań ułatwiających korzystanie z platformy i zapewniających higienę dostaw. Są to m.in.: zniesienie opłaty aktywacyjnej dla nowo dołączających restauracji, możliwość zmiany systemu rozliczania płatności z tygodniowych na dzienne oraz dostawa bezkontaktowa - czytamy w komunikacie prasowym.