Na co pójdą te pieniądze? Taka pula wystarczy na 2,7 tys. flag, ponad 700 drogowskazów kierujących pielgrzymów w konkretne miejsca i specjalne duże gadżety informacyjno-promocyjne. Jeden z nich to podświetlane billboardy z napisem „Are you ready” nawiązującym do słów papieża wypowiadanych w teledysku reklamującym to wydarzenie. Billboardy pojawią się przy wjazdach do miasta. Ciekawostką będą też tzw. cuby, czyli wielościany, które staną w przestrzeni miejskiej. Ma się na nich pojawić wizerunek papieża w towarzystwie młodych ludzi. W planach jest aż siedem lokalizacji takich promocyjnych kostek.
Sprawdź koniecznie: Darmowe pociągi na ŚDM takze od PKP PR i Kolei Małopolskich?
Wiadomo też jak będą wyglądały flagi, które zawisną na 33 ulicach miasta. Dekoracyjne flagi będą w kolorach ŚDM: białym, żółtym, czerwonym i niebieskim. Dodatkowo znajdą się na nich logotypy miasta i województwa oraz z wizerunkami św. Jana Pawła II i św. siostry Faustyny.
Wykonaniem flag, billboardów, przestrzennych kostek, drogowskazów zadania zajmą się trzy firmy wybrane w przetargu. W pierwszej kolejności, bo już na początku czerwca montowane będą billboardy. Większość dekoracji ma zdobić Kraków aż do połowy sierpnia, czyli będzie można je podziwiać niemal całe wakacje.
- Chcemy pokazać, że Kraków żyje tą imprezą. Tym, którzy tutaj przyjadą, dekoracja ma pomóc poczuć atmosferę Światowych Dni Młodzieży. Chcemy też, by pielgrzymi bez problemu potrafili się w mieście odnaleźć" – powiedział PAP rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie Michał Pyclik.
Źródło: PAP