Lidl ma ambitny plan. Firma Lidl w trosce o zdrowie klientów przyjęła zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20 proc. Zmiany mają zajść we wszystkich produktach marki własnej Lidla do 2025 r. Sieć stawia na zdrowe jedzenie, które sprzyja profilaktyce chorób cywilizacyjnych, jakimi są cukrzyca, otyłość, niewydolność układu krążenia. W pierwszej kolejności zmiana obejmuje produkty chętnie wybierane przez dzieci. Cukier ma być ograniczony m.in. w płatkach śniadaniowych i napojach, natomiast sól w pieczywie.
Zobacz: Zdrowe produkty w Lidlu i Biedronce. Zobacz, gdzie jest taniej
„Jako firma odpowiedzialna społecznie mamy świadomość wpływu naszych działań na konsumentów. Cieszymy się, że kolejny raz wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom. Z uwagi na to, że edukacja żywieniowa rozpoczyna się już w wieku dziecięcym, strategię redukcji dodanej soli oraz cukru rozpoczynamy od produktów chętnie i często jedzonych przez dzieci. Wiemy, że kształtowanie oraz zachowywanie prawidłowych nawyków żywieniowych ma ogromne znaczenie dla zachowania zdrowia” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, PR Manager Lidl Polska.