Jeżeli ktoś nie śledził Ekipy Friza na YouTube, prawdopodobnie i tak usłyszał ostatnio o zespole youtuberów. Wszystko za sprawą Lodów Ekipy, które wyprodukowała firma Koral. Niepozorny smakołyk okazał się rynkowym przebojem, a najbardziej oddani fani, którym nie udało się kupić lodów w sklepie, potrafili wydawać astronomiczne kwoty za etykiety sprzedawane w internecie. Możliwe jednak, że Friz wkrótce będzie musiał pożegnać się z flagową marką swojego kanału. Wszystko rozbija się o znaki towarowe. Według Wirtualnych Mediów biznesmen z Krakowa złożył w Urzędzie Patentowym wniosek o zastrzeżenie nazwy Lody Ekipa. To produkujący lody Roman Hodurek, zajmujący się produkcją rzemieślniczych lodów.
"Biznesmen wniósł o rejestrację znaku słownego Lody Ekipa. Hodurek chce zastrzec tę nazwę w odniesieniu m.in. do lodów, sorbetów, lizaków mrożonych, jogurtów mrożonych czy mrożonych ciast i tortów jogurtowych" - informuje portal wirtualnemedia.pl.
Co ciekawe obecni właściciele marki na razie nie złożyli żadnego sprzeciwu. Jeśli Hodurkowi uda się zarejestrować nazwę, Koral ani Friz nie będą mogli sprzedawać produktów o nazwie Lody Ekipa, anie promować ich w mediach.
Lody Ekipy marki Koral, które powstały we współpracy z polskimi youtuberami z „Frizem’’ na czele, stały się wielkim hitem sprzedaży. W handlu pojawiły się pod koniec marca i z miejsca wywołały prawdziwą furorę. W mgnieniu oka znikały ze sklepowych zamrażarek. Na Allegro, OLX i innych serwisach z ogłoszeniami zaczęły pojawiać się oferty sprzedaży samych papierków po lodach, a ich ceny potrafiły osiągać zawrotne ceny kilkudziesięciu tys. złotych. Karol Wiśniewski, znany jako Friz, to popularny youtuber, którego kanał liczy ponad 4 mln subskrypcji. Jest założycielem grupy EKIPA, która w sieci tworzy między innymi muzykę. Ekipa ma swój sklep internetowy, w którym można kupić t-shirty, bluzy czy gadżety.