Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) odpowiada na nurtujące wielu pytanie - czy można zwrócić nietrafiony prezent? Można. - Jeśli prezent był kupiony przez internet tuż przed Świętami, to nie ma problemu - wyjaśnia Małgorzata Cieloch z UOKiK. Na zwrot w sklepie internetowym mamy 14 dni od daty otrzymania przesyłki. Należy odesłać oświadczenie o odstąpieniu od umowy i nietrafiony prezent. Nie jest wymagane podawanie wyjaśnień, dlaczego rzecz odsyłamy.
W przypadku gdy nasz Mikołaj kupował prezent w sklepie stacjonarnym, i nam nie przypadł do gustu, sytuacja jest… uznaniowa. - Jeśli jednak Mikołaj kupował stacjonarnie, możliwość takiego zwrotu zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedawcy i to sprzedawca określa warunki zwrotu - wyjaśnia Cieluch. Według każdego sklepu czas na zwrot jest różny - może to być 7, 14 czy 90 dni. - To sprzedawca stacjonarny określa również czy możliwa będzie wyłącznie wymiana czy również zwrot - dodała.